آدرس میمون بی مغز

brainless.monkey@gmail.com

سه‌شنبه، تیر ۳۰

دایه مهربان تر از مادر

سازگارا پیشنهاد خاتمی برای رفراندوم را انحراف از جنبش خواند.

گویا میرحسین و سازگارا در نقش دایه مهربانتر از مادر، دیگه پیشنهادات مادراصلی اصلاحات، خاتمی، رو هم قبول ندارند. هر جا صحبت از خواسته مردمه گویا سازگارا از قلب واشتنگتن از مکنونات قلبی مردم بهتر از خود اونها خبر داره. اولین اکسیون غلط آقا اینه که پیشا پیش فرض کردند که میرحسین رئیس جمهور منتخب ایرانه. اگه در انتخابات تقلب شده از کجا فهمیدید آقا اکثریت مطلق آرا رو کسب کرد. شایعاتی هم که درباره رای های حقیقی احتمالی هست نشون دهنده اکثریت مطلق نیست. با این وصف تازه ماجرای انتخابات به مرحله دوم می کشه بین میرحسین و کروبی. حتی اگه به آمار تظاهرات هم تکیه کنیم هیچ گاه در این چند وقت گزارشی نبوده که بگه بیست و یک میلیون ایرانی همه با هم گفتن به میرحسین رای دادند یا خواهند داد. من این منطق رو اصلاً درک نمی کنم که چون ا.ن. تقلب کرده، پس موسوی حداکثر آرا رو داشته. حتی اگه ده ملیون آدم هم توی خیابون فریاد بزنن، معنی ایش این نیست که میرحسین اکثریت آرا را آورده. اکثریت آرا یعنی بیش از بیست ملیون.
ولی انگار میرحسین و سازگارا کاری به کار این حرفها ندارند. فقط ریاست جمهوری شون رو می خوان. ریاست جمهوری که حق مسلمشونه. از اون حقهای مسلم! برعکس چیزی که آدم از یک رهبر انتظار داره، یعنی پایه ریزی تفکر و مسیر جنبش، میرحسین فقط می دونه که مردم باید جلوی گلوله بایستند. می گید این بهترین رهبری که فعلاً پیدا می شه؟ الان سی ساله که با این منطق داریم رهبر-شاپینگ می کنیم. یه بار برای خلاص شدن از دست شاه، خمینی رو می آریم، یه بار از شر رفسنجانی، احمدی نژاد رو. حالا هم به همین منوال. میرحسین نه به خاطر اینکه در حصر خانگیه حرف نمی زنه. حرفی برای گفتن نداره. مگه سر تا پای سایتش رو بخونیم چی پیدا می کنیم. درایت عمیق آقا از اوضاع اجتماعی سیاسی؟ نه تنها چیزی که دستگیرمون می شه اینه که مردم نباید بترسن و باید آزادی و نظام اسلامی که هنوز تعریف هیچکدوم از دید آقا معلوم نیست نجات بدن. نترسیم و جلوی گلوله بایستیم. نترسیم و با تفنگ مگسی بیافتیم دنبال دوربین های ترافیک. هماهنگ کنیم همه چیزامون رو سر ساعت نه فرو کنیم تو سوراخ برق، خونه هامون و پست برق و خودمون همه با هم فیوز بپرونیم یا آتیش بگیریم. شاخه گل دستمون بگیرم عین مشنگها بریم بدیم به نیروی انتظامی که داره تیراندازی می کنه. روی اسکناسها عکس وی سبز بکشیم. آقای سازگارا، اول خون آدمهایی که از قضیایای اول انقلاب روی دستت خشکیده پاک کن، بعداً همه راههایی که ممکنه مشکلات مسالمت آمیز حل بشه رد کن و مردم را هل بده جلوی گلوله.

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

ای کاش ما مردم اینقدر ظاهر بین نبودیم و یکم باا عقل و منطق حرف می زدیم. شما هنوز فکر می کنی خاتمی توان انجام کاری داره؟ غیر از حرف زدن کاری بلده؟ اون هم یه آخونده و به نظر من یه خیانتکار که لیاقت اون همه رای رو نداشت، و اگه به موقعش در سال 78 سفت ایستاده بود و مرد عمل بود، حالا ما این همه بدبختی نداشتیم. بهتره یکم منطقی فکر کنیم و فقط به خاطر اینکه خاتمی رو دوست داری، یه متن بی منطق ننویسی. اتفاقا اگر درست بررسی کنی می فهمی که سازگارا، با دلسوزی و تجربه و با بررسی همه صحبتهاش رو انجام میده. بهتره دیگه خاتمی رو ول کنید و با اتکا بر خودمون و مردان عمل پیش بریم.

Siavash گفت...

این نظر رو که میذارم اصن نمی خواد پابلیش کنی. بخون و پاک کن. من الان تصمیم گرفتم ادرس بلاگت رو از لیست گوگل ریدرم پاک کنم، فقط جهت اعصابی راحت تر و زندگی ای بهتر! دیگه شاهکارتو زدی. یاد شهره آغداشلو افتادم که چندوقت پیشا یه چیزی تو این مایه ها گفت که شاید اصن مردم ایران دموکراسی نمی خوان و از کجا معلوم ا.ن واقعا رای نیاورده باشه!
مشکل شماها در مملکت نبودنه کاملا. خیلی گاهی حرفهای خنده داری می زنی میمون. میگی هیچ جا گزارشی نبوده که بگه 21میلیون گفتن به موسوی رای می دن! واقعا چی فکر کردی این رو گفتی؟! می شه متود علمی این قضیه رو واسه من توضیح بدی؟ چطور می شه از همه ی اونها که رای دادن باز دوباره خواست که بیان بگن ما رای دادیم؟ همه دسترسی به اینترنت دارن؟ برن دم خونه ها بازشماری؟! می بینی مشکل شما همینه. روی هوا یه چیزی پروندن. این توهین به شعور ملته وقتی مردمش چهارسال زیر بار فشارهای سرسام آور اقتصادی و اجتماعی بودن و تو بگی از کجا معلوم موسوی رای آورد؟!!
ایران بودی ببینی چه خبره؟ منظورم اصلا تهران و بالا شهر نیست. فضای مملکت رو بودی که ببینی؟ من در چند ماه اخیر تهران و تبریز و اهواز رو حداقل به چشم خودم دیدم. شنیده هام رو از شهرهای دیگه کاری نداریم. چرا مثل ا.ن مردم رو خر فرض کردید؟ سازگارا داره آدم جلو گلوله می فرسته؟ زحمت دادی به خودت یه ویدئوش رو ببینی که اصلا چی داره می گه؟ حرف اصلیش چیه؟ که تمام سعی ش جلوگیری از خون ریزی با اعتراضات بی خطره. اینقدر بی خبری و بی اطلاعی راجع به مملکت خود آدم واقعا تاسف داره میمون. اینو جدی می گم. تو واقعا امروز منو به این نتیجه رسوندی که مهم نیست چقدر سواد و هوش داشته باشی، فقط مهمه کجا زندگی کنی. من دیگه اینجا سر نمی زنم. احمدی نژاد هم رئیس جمهور ایرانه، شما هم زیاد سعی نکن فکر و تحلیل کنی. البته زیاد تعجب نمی کنم اگه فردا دیدم شبکه ای از لس آنجلس زدی و داری کرم پودر می فروشی و تو دبی واسه داوود بهبودی کنسرت میذاری.

ناشناس گفت...

پیشنهاد مشخص شما چیه؟

میشکا گفت...

اتفاقا من کاملا با نظر اقای سازگارا موافقم و فکر میکنم خاتمی این پیشنهاد رو کرده که حالا یه حرفی زده باشه و فاصله خودش رو با سرکوبگران حفظ کرده باشه...این به زعم شما مادر اصلاحات چرا هشت سال از فرصتش استفاده نکرد؟ چرا در مقطع هجده تیر در زمان ریاست جمهوری خودش کاری نکرد ؟ چرا تقلب انتخابات قبلی رو تاب اورد و باعث شد این شازده رییس جمهور بشه ؟ چرا و هزاران چرای دیگه که حتی یکیش هم جواب نداره پس لطفا بذارید اونهایی که وارد هستن کارشون رو بکنن...

azaryboy گفت...

خاتمی همون کسی بود که بازرگان مرتد خود و توی روزنامه جمهوری اسلامی خواستار مجازات اونها شده بود.
رفسنجانی همونیه که جبهه ملی رو پوفیوز خوند.
میر حسینم همونیه که اگه تو ماشینت ظبط داشتی معلوم نبود کجا میبردنت.
آره اینا شدن الان واسه ما لیدر های آزادی....
ای وای بر ما

میمون بی مغز گفت...

به خدا حرف زدن شده برای من جون کندن. من کی گفتم ا.ن. رای اورده. گفتم اگه تقلب شده از کجا معلوم موسوی رای اکثریت مطلق (یعنی بیش از پنجاه درصد به علاوه یک آرا) رو آورده. در غیر این صورت با نفر دوم باید بره مرحله دوم.
پیشنهاد مشخص:اولا سازگارا در تخمین سطح خشونت رژیم با مردم داره اشتباه فاحشی می کنه. الان مبارزه مردم در مرحله این نیست که رژیم برای اهمیت داشته باشه که برق یه محله، یه شهر یا یه استان کلا قطع بشه. شلیک گلوله رو به مردم رو شروع کرده. ایشون بهتر بود همون کتابی که احتمالا خودشون درباره راهکارهای جنبش مدنی ترجمه کردند، بهتر بخونند. وقتی یکی از نمادهای جنبش، یا یک فرقه خاص به عنوان محارب اعلام می شن هر کسی که به نسخه های اونها عمل کنه به عنوان محارب حکمش مرگه. در شجاعت ایرانی ها شکی نیست ولی جنگ مسلحانه نقطه شروع اعتراض مدنی نیست. حتی با در نظر گرفتن همه بی عرضه گی ها و وقت تلف کردنهای 8 ساله خاتمی، حداقل اون فعلا چند ایده داره که بدون خونریزی می تونه از این مرحله جنبش رو جلو ببره. تنها مشکل ایده هاش اینه که میرحسین رو به ریاست جمهوری نمی رسونه. که در نتیجه یه چشمه از نظرات هوادارهاش رو توی کامنت دونی من در عرض این چند پست اخیر می شه دید.

ناشناس گفت...

موسوی که نمیتونه بیاد بگه من شاید رای آورده باشم، البته خیلی هم مطمئن نیستم. اون یک درجه سفت تر میگیره که خاتمی و هاشمی در مقام راه حل وسط پیشنهاد رفراندوم بدن. سازگارا رو موافقم که مزخرف میگه. اما خاتمی و هاشمی و اینها هم هیچ اهرم دیگری برای پیش بردن حرفشون به جز مردم ندارن

ناشناس گفت...

جداً در مورد سازگارا باهات موافقم.نمی فهمم چه اصراری واسه گل دادن به این آدم کشها داره! و اینکه می گفت پیشنهاد رفراندوم دور کردن جنش از مسیر اصلیشه و مردم فقط به دنبال پس گرفتن رایشون هستن، این دیگه آخرش بود...گرچه دیشب تو صدای آمریکا حرفاشو رو راجع به خاتمی تعدیل کرده بود...تا یه چیزی راجع به موسوی می گی همه بدون اینکه فکر کنن می توپن بهت. خوب تو اون آماری که از وزارت کشور درز کرده بودو همه بهش استناد می کنن، موسوی اکثریت قاطع نبود.این که دعوا نداره...همهمون در حال حاضر موسوی رو بخاطر مقاومتش نحسین می کنیم اما خیلی وقته که مردم از رهبران فرضیشون جلو افتادن...تا جاییکه من از نوشته هات فهمیدم تازه از ایران رفتی، شاید من اشتباه می کنم، چرا اینا همه می گن تو از شرایط ایران خبر نداری! تحلیل هات از خیلی جهات درس تره و کلیشه ای نیست...

میمون بی مغز گفت...

ناشناس عزیز،
خوب شد تو یکی حرفهایی که من فهمیدی و به همین راحتی گفتی والا دق می کردم. احتمال هم داره که من و تو در اشتباه باشیم و سازگارا و موسوی و ا.ن هر سه فیلسوف ترین و خوش نیت ترین آدمهای دنیا باشن. ولی نکته اصلی هر جنبش دموکراتیک اینکه بتونیم بدون رگ گردن کلفت کردن و طرفداری کورکورانه مسائل رو باهم در میون بگذاریم. نه اینکه همونقدر که بسیجی فالانژ در اطاعت کورکورانه از رهبر دگمه ما هم در طرفداری از موسوی کور باشیم.

naghmeh گفت...

چه کل کل دوستداشتنی شما دوتا حالاحالا ها میتونین ادامه بدین........

میمون بی مغز گفت...

نه بابا یکی دوتا که نیستن، نغمه جان. سیزده چهارده ملیون شدن تا حالا

Unknown گفت...

"نه اینکه همونقدر که بسیجی فالانژ در اطاعت کورکورانه از رهبر دگمه ما هم در طرفداری از موسوی کور باشیم"

من که مُردم قبل و بعد انتخابات این حرف رو برا موسویون تکرار کردم. الان که دیگه بدتر هم شدن. یا مثلا جوون قرتی 18 ساله میگفت : امام کلی طرف موسوی بوده! و اینجا بود که من دق میکردم که بهش بفهمونم این نکته منفیه نه مثبت! من طرف کروبی بودم ولی همش میگفتم که پرونده اون کلی سیاهی داره ولی فعلا یه روزنه بیشتری رو نسبت به بقیه داره نشون میده. همین الانشم در حال تطهیر 30سال جنایتشونن مثل همین نامه به اکبرشاه که خوب بود ولی میگه این تجاوزات تا حالا سابقه نداشته!(دهه60 اصلا وجود نداشته ظاهرا!!!)
به نظر من نباید گول این حرفاشونو خورد. حرفای درستی که دارن رو میشه توجه کرد[مبارزه مدنی-برخی افشاگریها هرچند محدود] ولی اینکه اونارو قدیسینی ببینیم برا نجات ما اومدن این واقعا اشتباهه.

ناشناس گفت...

می دونی چیه! مردم ایران همیشه باید یه رهبر برای جنبشهاشون پیدا کنند و بعد همون رهبر را اونقدر تقدیس کنند که شاخ بشه برای خودش!!! وبلاگ زن سان در پستی با عنوان پادشاهی که گوزیدن را ممنوع کرد همین را خیلی قشنگ به تصویر کشیده. نکته اینجاست به فرض اینکه احمدی نژاد هم کله بشه و این جنبش سبز پیروز بشه چه مرهمیه برای اونهایی که جوانهاشون یکی یکی جلوشون پرپر میشن. این افسردگی دسته جمعی که ملت ایران الان بهش دچار شده را این آقای موسوی کجاست که حداقل به عنوان یک رهبر التیام بده و امید بخش باشه. همه اش شده ابتکار مردم. اونوقت آقای موسوی بعد از اینکه مردم گوشت جلوی گلوله شدن بیاد بشه رئیس جمهور ما! کار از این حرفا گذشته ملت! یکم آگاه بشین! من خودم به موسوی رای دادم ولی کی آرمانهای امام برام قابل قبول بوده و کی به عنوان رهبر قبولش داشتم که حالا به خاطر شکافی که افتاده بین حکومت همون امامیون برم بشم ملا و لحافم را بدزند. اینها بین خودشون دعوا است. یه عده آخور یه عده دیگه را خالی کردن صداشون در اومده! چه ضمانتی هست همین کروبی که حالا هر از گاهی یه زارت و زورتی می کنه اگه رسید بالا دست احمدی نژاد بشه بهش اعتماد کرد. البته آدمها قابلیت تغییر دارن ولی آزموده را دوباره آزمودن خطاست. کی گفته با انن همه کشته و زندانی باز باید جمهوری اسلامی که یکی یه روز با زور چپوند تو پاچه ننه باباهای این نسل، ما هم باید برای به گند کشیده شدن یه تئوری از بیخ فاسد بریم بمیریم . نخواهیمش چی؟ من تو ایرانم.ولی می دونم این حکومت غصبیه. هرکی هم الان از توش اعتراض داره آخورش خالی شده. کی بهتر از مردم برای پشت سرشون قایم شدن.

ناشناس گفت...

بخش اکثریتی نبودن میر حسین خود صدا و سیمای جکهوری اسلامی بود؛ واقعا تبریک میگم بهتون؛ بقیه هم غر غر های خاله زنکی که هر احمقی میتونه بکنه ئ خصوصا معمولا از دهن طرفدارای احمدی نژاد بیرون میاد؛ مشابه این حرفا رو زیاد شنیدم؛
خوب حرفاتو زدی؛ حالا راه حل تو چیه؟ یه مشت حرف بی سر و ته بنویسی که نشون بدی با بقیه فرق داری و یه مشت دیگه هم بگن وای خدا این چقدر روشنفکره؟؛ واقعا چندش آور و تاسف برانگیزن بعضی ایرانیا؛ حیف اون باتوم ها و اشک اور هایی که یه مشت ادم با شرف خوردن و جونشونو کف دستشون گرفتن که امثال شما اینطوری همه چیو مسخره کنن تا متفاوت به نظر برسن؛

ناشناس گفت...

afarin meymun afarin,man 2 sale ke paye in systeme lanati daram dar sokut nazaratet ro donbal mikonam,va bah,che goli kashti,vaghean barat motasefam,khak bar saret,alan esmet ro pak mikonam az listam,aslan az maghzam,..,......,shukhi kardam,dashtam bakhshe nazarat ro mikhundam,khastam bebinam injuri harf zadan che hali mide,
man lozuman ba tamame harfhat movafegh nabudam va dalili ham nemibinam be movafeghat fekr konam ya belAks,ama ruykardhaye to hamishe arzeshe khundan dashtan va hadeAghal zehne man ro nesbat be zaviye ye jadidi baz mikardand va hamchonan mikonand,mamnun rafigh meymun