آدرس میمون بی مغز

brainless.monkey@gmail.com

جمعه، مهر ۱۵

مخترع معظم گاو

نه! استیوز جابز مخترع کامپیوتر نبود. مخترع لپتاپ هم نبود. مختری ام-پی-تری پلیر هم نبود. ایده تبلت هم مال اون نبود. حتی کارش هم ساختن دستگاه نبود، چون مهندس نبود.  حتی لیسانس هم نداشت. انیمیشن کامپیوتری هم اختراع نکرده بود. استیو جابز یه تاجر بود که خیلی خوب می دونست چطوری اجناس خیلی  بنجل رو خیلی گرون بفروشه. این دقیقاً مثل این میمونه که چون ماست ترش بقالی سر کوچه تون گرونه، خیال کنین آقا دریانی مخترع گاوه! حالا اگه سلیقه کجتون ماست ترش می پسنده خیالی نیست، ولی تو رو خدا از بالا رفتن از سرو کول جسد تاجری که تا تونسته چاپیدتون کوتاه بیاید. خیال نکنین اگه یه آی-پد به سفیدی پد بهداشتی بخرید و باهاش شعارهای باسمه ای و تکراری آقا مثل "دنبال علاقه تون برید" یا "متفاوت فکر کنید" رو سر در وبلاگتون بنویسید اتفاق خاصی براتون می افته. مثلا یهویی میلیونر می شید. مگر اینکه بخواهید به وصیتش عمل کنید و همه پولتون رو بدون تحقیق صرف خریدن گیزمو و گجت های بدساخت گرونی بکنید که براتون کارآیی ندارن. اینطوریه که تاجرهای کودن و حریص رو ملیونر می کنید و خودتون به قول استیو جابز گرسنه و احمق باقی می مونید. 

۱۵۲ نظر:

ناشناس گفت...

alhagh ke behtarin esmo vase khodet o webloget entekhab kardi....Sa iranam vase bazi az ma iraniha as saremunam ziyad e ........hahaaaaaaaaaaa

ناشناس گفت...

چه زشت

ناشناس گفت...

من فکر می کنم که اینطوری حساب کنی بیل گیتس هم هیچی نیستش اما دوست غیر عزیز شما هر چی هم به مشاهیر دنیا فحش بدی چیزی بیشتر از یک وب لاگ نویس ساده نمی شی که تازه انگلیسی هم خوب نمی دونه ، این ترجمه شما لغوی هستش و منظور اون گرسنه برای بدست آوردن هست!
ضمنا عزیزم هر موقع اینقدر علم بودی که استنفورد ثبت نامت کنن ولی بدش فکر کنی که اینقدر اعتماد به نفس داری که بیای از اونجا بیرون ، بتونی یک غولی مثل اپل رو بسازی و ۴۰ سال بعدش بری برای فارغ التحصیل های همون دانشگاه سخنرانی کنی ، تازه اون موقع بیا این افاضات رو تو وبلاگت بکن ... ما ایرانی ها عادت کردیم ادعای این رو کنیم که بیشتر می فهمیم اما نتیجه این رو نشان نداده ...اون آدم قابل احترامه چون تلاش کرده و تغییرات مثبتی تو دنیا ایجاد کرده ، توی عقده ای هم اگه آی پد گیرت بیاد ولش نمی کنی اما گیرت نمیاد

بهزاد مقدم گفت...

واقعا تاسف آوره كه اين كلمات رو به كار برديد. استيو جابز، به نظر من و ميليون ها انسان، شخصي بود با ديدگاه و روياهايي بزرگ كه اتفاقا همين توانايي تجاري اش توانست كمكش كند كه ايده ها و روياهايش را گسترش دهد. لزوما لازم نيست يك شخص توانايي فني براي توليد يك محصول داشته باشد، بلكه ايده و فكر وي مي تواند نقش مهمي در ساخت و توسعه محصولش ايفا كند. من حتي به شركت هايي مثل مايكروسافت و نوكيا (در زمينه موبايل) هم كه به عقيده من فرهنگ تكنولوژي دنيا را در سكوني چند دهه اي نگاه داشته اند هم نمي توانم با چنين ادبيات سخيفي اظهار نظر كنم. شايد اگر اشخاصي مانند استيو جابز نبود شما هم اكنون نمي توانستي به همين راحتي نظراتتان را در كسري از ثانيه با نوشتار ديجيتالي منتشر كني. بهتر است به خود افكارمان فكر و آن ها را نقد كنيم.

میمون بی مغز گفت...

اینها اسمشون با مشاهیر دنیا بر خورده بخاطر اینکه پولدار هستند و کنترل مدریتی بخش بزرگی از تکنولوژی آمریکا که یک کشور کپیتالیستیه رو بلوکه کردند. سی-ای-او های پول پرستی مثل گیتز و جابز با خصوصی کردن تحقیقات علوم سخت افزار و نرم افزار و خارج کردنش از دست دانشگاه ها پیشترفت علوم کامپیوتر رو به سمت لوکس بازیهای مرضی منحرف کردند و تحقیقات بنیادی علوم کامپیوتر رو چندین دهه به عقب انداختند. بجای اینکه مثل عامه مردم دنبال اخباری باشید که رسانه های سیستم سرمایه داری به خوردتون می ده، ببینید متفکرین واقعی و آکادمیسین ها درباره این افراد چی می گن. از سبک نوشتاری همه کامنت نویسهای بالا معلومه که همونطور که بی دلیل و بدون شناخت من درباره من اظهار نظر می کنند، بی دلیل با شنیدن چند تا تمجید بی دلیل دل باخته هنرپیشه یا میلیونری مثل جابز می شن.
من مشکلی در یک وبلاگ نویس ساده بودن نمی بینم. ولی چون سه بلیون مگس در دنیا وجود دارند که عاشق گه هستند، نمی تونم به گه خوردن پیشه کنم.

بهزاد مقدم. گفت...

اتفاقا با اين حرفت موافقم كه نبايد مثل عامه مردم دنبال مسايل عوامانه بود و اين دقيقا همون چيزيه كه استيو جابز رو از ديگران جدا مي كرد. شما فكر نمي كنيد اگه ايشون موافقت مي كرد كه به محصولاتش پورت يو اس بي قرار بده فروشش چند برابر مي شد؟ اين تنها يه مثاله، اما استيو هرگز نخواست با سليقه عام حركت كنه، بلكه هميشه خودش سليقه بالايي رو به مردم معرفي مي كرد و اون رو حداقل قرار مي داد تا توسعه اش بده. متاسفانه ادبيات شما نشانه ضعف شما تو درك و بيان نظرتان است. چه عجيب است كه ادعا مي كني استيو جابز تحقيقات بنيادي علوم كامپيوتر رو چندين دهه به عقب انداخت!!! حال آنكه خود وي از بزرگترين مشوقان بشر در به كارگيري تكنولوژي بوده. آيا شما آلترناتيوي بهتر داريد؟ ضمنا آيا تحصيلات دانشگاهي ملاكي بر ميزان علم و دانش شخص است؟ من هم در هنگام تحصيل در دانشگاه ترك تحصيل كرده ام، اما ترك دانش نكرده ام. درواقع آن يك ترك محيط بوده، نه ترك تحصيل. حتي سرسخت ترين منتقدانش هم از وي به عنوان يك شخص بزرگ ياد مي كنند. او شخصا قلب من را لمس كرد و در رسيدن به جايي كه در آن قرار دارم موثر بود. ضمنا وي از ابتدا بيليونر نبده، بلكه اين پافشاري بر نگرشش بود كه وي را بيليونر ساخت. با اين حال دنيا او را بيشتر به عنوان يك مبتكر و ايده پرداز مي شناسد تا يك بيليونر.

میمون بی مغز گفت...

منم معتقدم که خیلی آدم باهوش و بزرگی بوده. ولی یک مبتکر و خلاق در بازاریابی اجناس اپل. در سیستم کپیتالیستی، کسی که بیشتر پول در می آره، در همه زمینه های اولویت داره، حرف درست رو اون می زنه، و کار درست رو بی برو برگرد اون می کنه. برای اینه که در آمریکا همه از جابز و امثالش تعریف می کنند. شما هم گویا اینطوری فکر می کنید. من متاسفانه به کپیتالیسم اعتقاد ندارم و براش ارزشی قائل نیستم. به تحقیقات در جای خودشون یعنی دانشگاه در خدمت بشریت عمیقاً احترام می گذارم. و اعتقاد دارم علم در پارکینگ خونه بچه شونزده ساله نمی تونه انرژی هسته ای درست کنه.

آرین گفت...

سلام. میمون بی مغز لطفا اسمتو عوض کن یه چیز دیگه بزار. تو خیلی فهمیده ای. منم تا قبل از دیدن این پیامت و نظرات این گوسفندان بی چوپان فکر میکردم این مرتیکه(جابز) آدم بزرگی بوده ولی با خوندن حرفات پی بردم آدم فوق العاده شارلاتانی بوده که به واسطه ی پولداری همه دوسش داشتن

بهزاد مقدم گفت...

من با لفظ كاپيتاليستي موافق نيستم. آمريكا كشوري ليبرال است. در نظام ليبرال هر كس مي تواند راهش را انتخاب و به ميزان توانايي هايش از امكانات بهره مند شود. اتفاقا ليبراليسم بر خلاف كمونيسم، عدم برابري را تبليغ مي كند به اين شكل كه شخص، شركت، و جامعه به ميزان توانايي هايشان از اشخاص، شركت ها، و جوامع ديگر متفاوت هستند و چه زيبااست اين عدم برابري. اگر تسلط به تاريخ كامپيوتر داشته باشيد متوجه مي شويد كه اپل بخشي از كارهاي استيو جابز و استيو وزنياك (دوست و شريك او) بوده، و آن ها از مبتكران كامپيوترهاي امروزي اند كه در همان محيط هاي آكادميكي كه از آن ها نام مي بريد بيشترين استفاده را دارند. نمي دانم چه مشكلي با آمريكا داريد، اما با ديدگاه تان مخالفم.

میمون بی مغز گفت...

لیبرال بودن آمریکا نشانه ای از خواستگاه سیاسی-اجتماعی جامعه داره. در حالیکه کپیتالیسم نظام اقتصادی آمریکاست. متاسفانه توافق و تعارض من و تو چیزی رو عوض نمی کنه. نظام اقتصادی امریکا اونطوریکه سیاسمتدارها و دولتش تعریفش می کنند، کپیتالیستیه. اینکه هر کسی به هر جایی می خواد می تونه برسه یه رویای غلط آمریکاییه. به خرج له شدن عوام بعضی افراد به پول فراوان می رسند. حالا این افراد خلاق هستند یا حقه باز یا هردو معادله رو عوض نمی کنه. 99.99% مردم جامعه با گذران زندگی روزمره مشکل اساسی پیدا می کنند فقط بخاطر اینکه این رویا زنده بمونه که می تونند روزی عین زوکربرگ یا جابز مولتی میلیونر بشند.

ناشناس گفت...

agha damet garam, belakhare yeki yek harf dorost hesabi zad.

ناشناس گفت...

bozorgash nakhanand ahle kherad,ke name bozorgan be zeshty barad

ناشناس گفت...

تا وقتى امثال نويسنده اين متن نباشن، ارزش كارهاى ادمهايى مثل استيوجابز يا نيوتن يا داوينچى.... روشن نميشه.

اى مگس عرصه سيمرغ نه جولنگه توست
ارز خود مى برى و زحمت ما مى دارى 

ناشناس گفت...

What do you know about Steve Jobs?
I hope i could publish and translate your blog to the media so they also know what you guys thinking about one of the most genius in the world. what a shame!

سیمُرغ آزادی ایران زمین گفت...

میمون بی مغز که با توجه به طرز فکرت اسم خوبی را برای خودت انتخاب کردی اما حیف اون میمون بیچاره که پیشوند اسم تو شده!!!! اگه تو راست میگی و از امثال استیون جابز بیشتر سرت میشه چرا تو نتونستی یک خلاقیت نشان بدی و یک امپراطوری چند صد میلیارد دلاری برپا کنی!!!!!؟؟؟؟؟ فقط یاد گرفتی چرندیات توی جمجمه بی مغزت انبار کنی. حیف آن هوائی که تو تنفس میکنی

ناشناس گفت...

از شما ميمون بي مغز مي پرسم چقدر درباره استيو جابز مي دوني و چقدر درباره پيكسار و كمپاني نست چقدر از علوم بازاريابي سررشته داري و يا چقدر مهندسي و چه سهمي در دنياي مدرن امروزي داري براي اينكه اين جامعه كپيتاليستي كه به تو فرصت ابراز نظر از طريق اينترنت را داده و تو مخالفي چه جايگزيني را متصور هستي و اينكه چرا فكر مي كني علوم و تكنلوژي را بايد رايگان و ارزان به تو تحويل بدهند كه تخم دو زرده داري و اينكه عزيزم هميشه ساز مخالف زدن باعث رشد نمي شه بلكه آبروي كسي را هم ممكنه تو جمع ببره يا حتي ممكنه باعث آلودگي فضا بشه خلاصه ميمون جان نقد شما محترم ولي اين صحبت هاي نظري و ماليخوليايي شما از ارزش هاي مردي كه عمر خود را روي هدفش گذاشت كم نمي كنه و حتي اگر تنها موفق بوده كه خوب بازاريابي كنه كه تو اينقدر بعد از مرگش برانگيخته بشي كه به اون توهين كني باز من مي گم استيو ممنون

ناشناس گفت...

ولین بار بود که توی این وبلاگ اومدم و مطمئنا آخرین بار هم هست. فقط میدونم که یه آدم عقده‌ای بیشتر نیستی‌ که چون دستت به گوشت نمیرسه میگی‌ پیف پیف بوس میده، دوست داشتم قیافت رو وقتی‌ که یه آیپد یا آیفون توی دستت میدن ببینم که از خوشحالی‌ میمیری...

ناشناس گفت...

نويسنده اين وبلاگ كقدر بديهته نميتونه محصولات اپل بخره عقده اي شده عقده اي به جد و آبادت بگو واست يه آيپد بخرن يه مكينتاش بخرن بعد بگو بدفنه امه بابا گدات پول داره حيف خر كه روي شما بزاره آدم الاغ گدا استيو جابز خداي روي زمين بود كه تو احمق ٣١٣اختراعشو نديدي با چشم كورت حرف مفت ميزني تا احمقهايي مثل تو هستن آدم تعجب نميكنه كه كجا داره زندگي ميكنه ١٠٠ رحمت به احمق تو گدا پول محصولات لوكس اپل رو نداري يه جايت داره ميسوزه بيچاره

میمون بی مغز گفت...

من همینقدر از جابز و همینطور گیتز می دونم که سی-ای-او بزرگترین کمپانیهای پولسازی آمریکا هستند. این مدیران (نه فقط گیتز و جابز) با طمع و آز بی بدیل خودشون نظام اقتصادی آمریکا رو در جهت پولدار شدن خودشون به قهقرای رذالت کشوندند. چون نظام کپیتالیستی آمریکابخاطر به فقر کشوندن 99 درصد خود مردم آمریکا ازشون قدر دانی می کنه.
تو به من بگو از جابز غیر از اینکه "ویندوز سیستم عاملش رو از روی اپل کپی کرده" چه می دونی؟

ناشناس گفت...

نويسنده و كساني كه بأهاش موافقن خرترين نفهمترينن در دنيا يكم ٣١٣ اختراعشو بخونيد احمقهايي گداي بي پول كه پول خريد محصول اپل ندارين

ناشناس گفت...

Goh ro khodet khordi ke raajebe ye adame be in bozorgi aslan dari ezhaare nazar mikoni... hamin ICON yaa yaa baraye to hamin sheklak haayi ke dari estefaade mikoni taa in sherro verr haar o benevisi ide va Invention e hamin adam boode.. To age liyaaghat dashti mirafti va mesle bacheye adam ye kam pool kharj mikardi ke ye web baraye khodet dorost koni.. amma az harf zadanet maloome ke kollan az hamoon magas haayi hasti ke donbale goh khordan hasti va hamechizo majjani mikhaay.. Dar zemn... man fekr mikonam ke to az oonayi bashi ke az eshghe kharidane ye iPhone yaa Mac khodeto koshti amma hatta poolesho ham nadashti... man az ye MAC daram bahat sohbat mikonam, MAC i ke sakhte va parvardeye Steve Jobs, adame baa aghl o shooor hastesth... ensaaniyate in adam taa ghabl az inke bemire baraye kasi roshan nabood amma boor aga savad e English dari ke BAEES midoonam dashte bashi bekhoon bebin che ensaani boode in adam.. raajebe Capitalism harf nazan.. age shalvareto mitooni negah dari boro be VALI YE VAGHIHET begoo ke bi naamoos 3000 Milliard toman to khordand o bordan dayoos be hich jaasham hessab nemikone... Badbakhte bi maghz, be in fekr kon ke in adam pool be jib zad, bashe bebin vaghti ke belakhare toonest Liver esho peyvand bezane yani baa havapeymaaye khosoosi enghadr gasht taa yek KABED peyda kone, enghadr narahat bood ke enghadr say kard ke in ghanoon o too California be ejraa bezaare ke adamaa vaghti mikhaan gavaahinaame begiran baraye ranandegi, azashoon beporsan ke ayaa mikhaan ke ORGAN DONOR (yani azaye badaneshoonoo taghdim konan age ye vaghti mordan too tasadofi chizi) va belakhare toonest.. boro baba... boro baa oon maghze kharabet, har ghalati ke mikhaay bokon... chon kollan moshkel dari va na savad va na shooor...!!!

ناشناس گفت...

Goh ro khodet khordi ke raajebe ye adame be in bozorgi aslan dari ezhaare nazar mikoni... hamin ICON yaa yaa baraye to hamin sheklak haayi ke dari estefaade mikoni taa in sherro verr haar o benevisi ide va Invention e hamin adam boode.. To age liyaaghat dashti mirafti va mesle bacheye adam ye kam pool kharj mikardi ke ye web baraye khodet dorost koni.. amma az harf zadanet maloome ke kollan az hamoon magas haayi hasti ke donbale goh khordan hasti va hamechizo majjani mikhaay.. Dar zemn... man fekr mikonam ke to az oonayi bashi ke az eshghe kharidane ye iPhone yaa Mac khodeto koshti amma hatta poolesho ham nadashti... man az ye MAC daram bahat sohbat mikonam, MAC i ke sakhte va parvardeye Steve Jobs, adame baa aghl o shooor hastesth... ensaaniyate in adam taa ghabl az inke bemire baraye kasi roshan nabood amma boor aga savad e English dari ke BAEES midoonam dashte bashi bekhoon bebin che ensaani boode in adam.. raajebe Capitalism harf nazan.. age shalvareto mitooni negah dari boro be VALI YE VAGHIHET begoo ke bi naamoos 3000 Milliard toman to khordand o bordan dayoos be hich jaasham hessab nemikone... Badbakhte bi maghz, be in fekr kon ke in adam pool be jib zad, bashe bebin vaghti ke belakhare toonest Liver esho peyvand bezane yani baa havapeymaaye khosoosi enghadr gasht taa yek KABED peyda kone, enghadr narahat bood ke enghadr say kard ke in ghanoon o too California be ejraa bezaare ke adamaa vaghti mikhaan gavaahinaame begiran baraye ranandegi, azashoon beporsan ke ayaa mikhaan ke ORGAN DONOR (yani azaye badaneshoonoo taghdim konan age ye vaghti mordan too tasadofi chizi) va belakhare toonest.. boro baba... boro baa oon maghze kharabet, har ghalati ke mikhaay bokon... chon kollan moshkel dari va na savad va na shooor...!!!

ناشناس گفت...

Goh ro khodet khordi ke raajebe ye adame be in bozorgi aslan dari ezhaare nazar mikoni... hamin ICON yaa yaa baraye to hamin sheklak haayi ke dari estefaade mikoni taa in sherro verr haar o benevisi ide va Invention e hamin adam boode.. To age liyaaghat dashti mirafti va mesle bacheye adam ye kam pool kharj mikardi ke ye web baraye khodet dorost koni.. amma az harf zadanet maloome ke kollan az hamoon magas haayi hasti ke donbale goh khordan hasti va hamechizo majjani mikhaay.. Dar zemn... man fekr mikonam ke to az oonayi bashi ke az eshghe kharidane ye iPhone yaa Mac khodeto koshti amma hatta poolesho ham nadashti... man az ye MAC daram bahat sohbat mikonam, MAC i ke sakhte va parvardeye Steve Jobs, adame baa aghl o shooor hastesth... ensaaniyate in adam taa ghabl az inke bemire baraye kasi roshan nabood amma boor aga savad e English dari ke BAEES midoonam dashte bashi bekhoon bebin che ensaani boode in adam.. raajebe Capitalism harf nazan.. age shalvareto mitooni negah dari boro be VALI YE VAGHIHET begoo ke bi naamoos 3000 Milliard toman to khordand o bordan dayoos be hich jaasham hessab nemikone... Badbakhte bi maghz, be in fekr kon ke in adam pool be jib zad, bashe bebin vaghti ke belakhare toonest Liver esho peyvand bezane yani baa havapeymaaye khosoosi enghadr gasht taa yek KABED peyda kone, enghadr narahat bood ke enghadr say kard ke in ghanoon o too California be ejraa bezaare ke adamaa vaghti mikhaan gavaahinaame begiran baraye ranandegi, azashoon beporsan ke ayaa mikhaan ke ORGAN DONOR (yani azaye badaneshoonoo taghdim konan age ye vaghti mordan too tasadofi chizi) va belakhare toonest.. boro baba... boro baa oon maghze kharabet, har ghalati ke mikhaay bokon... chon kollan moshkel dari va na savad va na shooor...!!!

میمون بی مغز گفت...

من همیشه متعجب بودم کی محصولات بنجل اپل با این قیمت گرون می خره. امروز سئوالم جواب داده شد. تا یه همچین آدمهای کوته بینی در دنیا هستند، هر حقه بازی می تونه مولتی میلیونر بشه. با 313 اختراع!

ناشناس گفت...

به هر حال اولین کسی بود که ایده فونت و تایپوگرافی رو به محیط دیجیتال آورد. همین ایده حالا از سیستم چاپ دیجیتال گرفته تا همین صفحه ای که داری می خونی از ذهن اون شروع شد. البته موارد زیاد دیگه ای هم هست مثل الهام گیری قسمتهائی از ویندوز که سرش توافق نیست، ولی در این که میشه به جابز یه مخترع و نوآور مهم گفت شکی نیست.

ناشناس گفت...

البته تجربه نشون داده که مردم بی جهت از یک محصول استقبال نمی کنن اما برای خود من هم سواله که علت استقبال اینچنینی از آی پد چه بود؟چون اصلا شاهکارخاص و ویژه ای به نظر نمی رسیدکما اینکه خود بنده به خاطر تبلیغات زیادی که روی این محصول شد بی جهت علاقه مند به خریداری آن شدم به نظر من استقبال از آی فون هم بی مورد بود چون غیر از صفحه تاچ هیچ شاخصه ویژه ای نداشت البته در اینکه اپل شرکت مهمی است شکی نیست اما اغراق کردن در مورد استیو جابز هم نوعی خود باختگی فرهنگی است که برخی از ما ایرانیان به آن گرفتاریم

ناشناس گفت...

اگر قرار باشد که همه احمق‌های دنیا مثل شما فکر کنن انوقت دنیای شما ،اون دنیای که شما‌ها باری خودتان درست کردید دنیا احمق‌ها که حتا توان دیدن این گونه انسانها را ندرید شما تنها به دنبال حماقت‌های خودتان هستید

زوئی گفت...

آقا اینا همش کار فراماسونراس ایشالا مسلمونایی مثل ما خلق زحمت کش و پرولتاریا مثل شما این نظام سلطه رو به زیر می کشیم
عزیز من گیریم که تاجر گیریم که پول دوست خب توام بشو این دیگه بشو عین این بعد به خلق زحمت کش کمک کن
خب عزیز من معلوم جو روشنفکری داره خفت می کنه فکر می کنی با هر چی مخالفت کنی گندت می کنه
یه چیز بگو بگنجه

ناشناس گفت...

وقتی انگلیسی بلد نیستی،چرا آخه ترجمه غلط می کنی و بعدشم بر اساس اون غلط تحلیل می کنی

محمد رضا گفت...

شاید نویسنده این مطالب خنده دار واقعا قصد شوخی داشتند . فکر نمی کنم کسی که تاحدی با زندگی اسیتو جابز از راه رسانه ها اشنا باشه چنین نظری داشته باشه. او مرد بزرگی بوده که با گوش دادن به سخنرانی جالبی که در دانشگاه استنفورد انجام داده میتوان به شخصیت استثنائی و صداقت و ایمان و پشتکار این مرد بزرگ پی برد.او تمام موفقیت های خود را مرهون شکستها و محرومیتی میداند که در زندگی با ان روبرو شده است. نکات بسیار مهمی در این سخنرانی است که میتواند راهگشای زندگی نسل جوان بخصوص باشد

savior گفت...

هر کی مسئول طرز فکر خودشه. مطمئنا جابز یا گیتز فکر این بودن که چطور پول بیشتری در بیارن و چون علمشو داشتن و نوآوری بلد بودن، تونستن. اینها باعث پیشرفت علم نشدن بلکه از علم برای پیشرفت خودشون و کمپانیشون استفاده کردن.
به میمون بی مغز عزیزم تبریک میگم که با وجود اینهمه توهین که در جواب مطلبش بهش کردن، خیلی محترمانه دوباره دیدگاهش رو بیان کرد که شخصیت و درک بالاشو میرسونه.

ali گفت...

midoonam koonet az koja misoozeh az inke andazeh go steve job ham bokhar nadari goh ziadi mikhori to hamoonja az koon khamenei bokhor ta yek sandis giret biad salame mano be mamanet beresoon

savior گفت...

هر کی مسئول طرز فکر خودشه. مطمئنا جابز یا گیتز فکر این بودن که چطور پول بیشتری در بیارن و چون علمشو داشتن و نوآوری بلد بودن، تونستن. اینها باعث پیشرفت علم نشدن بلکه از علم برای پیشرفت خودشون و کمپانیشون استفاده کردن.
به میمون بی مغز عزیزم تبریک میگم که با وجود اینهمه توهین که در جواب مطلبش بهش کردن، خیلی محترمانه دوباره دیدگاهش رو بیان کرد که شخصیت و درک بالاشو میرسونه.

ناشناس گفت...

دمت گرم پهلوون!خوشم آمد که بالاخره توی این همه ... شعری که توی اینترنت هست ، دو کلمه حرف حساب هم پیدا می شود. حرفت در کل حرف درست و حسابی است ،گرچه در جزییات آن کمی حرف دارم . یکی این که این بابا، یک تاجر معمولی مثل دریانی نبوده . آدمی بوده با هوش و قریحه. و به هرصورت روی دنیای اطرافش اثر گذاشته.
نترس از این هایی که پای هر علمی سینه می زنند. حرفت را بزن و عقیده ات را بگو.فکر می کنم در خیلی پیزها هم عقیده باشیم .اگر دوست داری لینک می گذارم با هم برویم ماست و خیار بخوریم .

ناشناس گفت...

البته بلانسبت میمون ولی قسمت دوم اسم وبلاگ کاملا برازنده و به جا انتخاب شده.

میمون بی مغز گفت...

من مخلص شما و ماس و خیارم. فقط باید یه توک پا تا لس آنجلس بیایی

میمون بی مغز گفت...

بحث سر خریدن یا نخریدن محصولات اپل نیست.
این آدم یه کاسبکار بود عین بقیه شون. جنساش رو خوب می فروخت. شما هم خوب خریدید. ولی دیگه ازش بت نسازید. والا تکنولوژِی همه این خنزر پنزرها توی کمپانی های سخت افزار سازی اساسی تر شکل می گیره. مثلا ساخت تبلت ها که یک دفعه هر ننه قمری که بلد بود ماشین حساب بسازه، یهوی تبلت ساز شد بخاطر این ممکن شد که چیپ های مورد نیازش با اندازه و مصرف انرژی و قدرت پردازش و حرارت کم ساخته شد. جابز و رفقا هم دستی در ساختش نداشتن. فقط پولش رو خوردند.
بعضی آدمها ساخته شدند برای اینکه برای خودشون بت بسازن و طرفدار پر و پا قرص بشند. مثل طرفدارهای دو آتشه خدا یا ذوب شده ها در ولایت خامنه ای یا استیو جابز یا گیتز یا احمدی نژاد یا همین موسوی خودمون!

ناشناس گفت...

to tu malekati be donya umadi ke porsood tarin business tush baghalie akhe azize man in harfa chie yekam ehteram bezar be khadamati ke company e bozorge apple be donya karde age na to hanuz bayad ba ghalamo davat tafakorate sadelohanato be khorde mardome nadan midadi,man nemigam ina osturan ya harchi,man migam to ke inja inaro migi chikar kardi vase donya-harchi saremun miad haghemune be khoda,beja in kara boro yekam tahghigh kon,license o madrak melake hichi nis,bavaret nemishe ye negah be raees jomhoore doctoret bokono mohandesao ayatolahaye atrafet azizam

ناشناس گفت...

mymoon koone klaghet to negarane mardom amricayi ya jensaye apple too mamlekatet mardom rooz be rooz faghir tar mishan 3000 milyardeshoono midozdan chera oon moghe sedat dar nemiyad

میمون بی مغز گفت...

برای دزدی سه تریلون دلاری صدام در نیومد چونکه کسی از دزد تمجید و تعریف نکرد. کسی هم نابغه اعلامش نکرد. ولی برای جابز می کنن.

ناشناس گفت...

to moshkeli ba steve jobs nadari to moshkelet ba systeme, vase chi 1 mah pish az in harfa nemizadi? ghablanam ke apple khoob mifroukht? agha jan man ye magasam , to chi hasti ?
harf az capataliasion mizani o enhesare technology adamayi mesle to chi mikhan? chi kar kardan vase donya, to fekr kardi to chizi miduni ke hichki az apple usera to donya nemidoone,, ya chizi halite ke in hame adam halishoon nist? chi mikhay daghighan? be khodet javab bede be ma ham begoo,, aslan steve inaro bikhial,, mikhay america namard biad interneto har chi technology un moghei ke maha choopoon boodim bezare dar ekhtiare ma mofto majani,, doos dari? toi ke harf az capitalism ina mizani ke bade boro bebin amsale to too tarikh chi kar kardan,, agha man nenigam khoobe vali bazie donya hamine,, to moshkeli na ba apple dari na ba steve jobs,, to ba khodet moshkel dari ,, be khodet begoo aslan chi mikah6y

ناشناس گفت...

دقیقا حرف دل من رو زدی. به عنوان یک دانشجوی سال سوم کامپیوتر ساینس دانشگاه میزوری نظرم رو می نویسم.
اول این رو بگم که لحن نوشتارت جالب نیست. اگر با لحن بهتری می نوشتی بهتر نتیجه می گرفتی.
استیو جابز و به طور کلی اپل استاد مارکتینگ و تبلیغات هستند! از مک بوک بگیر تا آی پد و آی پاد و آی فون همگی محصولاتی هستند که خیلی خیلی بالاتر از قیمت تمام شده به فروش می رسند ولی به خاطر تبلیغات قوی اپل همه (به همین کامنت های بالا توجه کنید!!!) به اپل و محصولاتش به صورت یک مذهب یا فرقه برخورد می کنند!!
دیروز شبکه ی KCPTO یا CNN رو نگاه می کردم مجری با حرارت خاصی از اختراع ماوس و آیکن ها و پنجره ها تا تبلت و غیره توسط استیو جابز و اپل صحبت می کرد!! تمام این ایده ها از شرکت های کوچکتر توسط اپل کپی برداری شدند! حالا بیا و به این جمعیت بی اطلاع که عقلشان به چشمشان و چشمشان هم به تبلیغات هست بفهمان که تک تک این ها قبل از اپل و مایکروسافت اختراع شده بوده اند!!
امثال من و تو وقتی که از دید فنی به این قضایا نگاه می کنیم چیزهای عجیب و غریبی می بینیم که اعصابمان را به هم می ریزد... وقتی در جمع یک مشت بی سواد و نفهم هستی که فرق الف را از ب تشخیص نمی دهند بهترین کار این هست که این افراد را به حال خودشان رها کنیم... این ها نمی فهمند شما خودت را ناراحت نکن!

ُسامان گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
ناشناس گفت...

سلام،

در اینکه آقای جابز آدم زرنگ و توانمندی بوده شکی نیست، اما من با میمون بی‌ مغز موافقم. من خودم دکترای بازاریابی دارم و سالها تو بازاریابی و فروش تو سراسر دنیا دارم کار می‌کنم، تیم بازاریابی یا مارکتینگ اپل یکی‌ از بهترین هاست تو دنیا. در ضمن چرا ما از نقد خود و دیگران میهراسیم، چرا تحمل یه حرف متفاوت رو نداریم؟؟؟؟؟!!!!!!

سامان گفت...

دوست عزیز، یعنی عالی نوشتی. خداییش تو این چند روزه همش به همین موضوع فکر می کردم. من واقعا این جماعت رو درک نمی کنم. خوشحالم یکی بالاخره حرف حساب زد راجع به این ماجرا.

میمون بی مغز گفت...

"اول این رو بگم که لحن نوشتارت جالب نیست."

اره این لحن یه وبلاگ کمدیه. منم وقتی یه متن درست و حسابی درباره همین موضوع می نویسم که اگه بگردی شاید پیداش کنی:) با این لحن نمی نویسم. ولی ببین دراویش استیواللهی چه فاحشه بازی راه انداختن سر دو خط جوک!

ناشناس گفت...

ای آدم با مغز. سی ای او بودن صرف حساب دخل و خرج کردن نیست. تعیین خط مشی یک شرکت به عهده اوست. و جابز در پی تبیین یک تعریف جدید از چنین خط مشیی بود که پول ساز هم شد چون بنجل نساخت. بنجل عمده‌ای که در قرن بیستم ساخته شد، کمونیسم بود که خوار و مادر هزاران جوان از همه جا بی‌خبر رو در این مملکت یکی کرد به این امید واهی که جامعه‌ای بدون راس داشته باشند. دور از جون خوار و مادرت ولی شاید تو هم یکی از اونهایی باشی که مفت این بلا رو به سرت خریدی...

ناشناس گفت...

می آم دادش خیالی نیست . ما بچه های تهرون! خراب رفیقیم .این دو قدم راه که چیزی نیست . ماست و خیار از ما ، بقیه اش با تو. این هم آدرس ماست فروش ما ( که ماستش هم ترش نیست و ارزان است ):
calsad.blogfa.com

ناشناس گفت...

آقا تو سلیقه کجت اگر استیو جابز رو دوست نداره اشکالی نداره....آزادی...اما برای مردم که نمیتونی نسخه بپیچی که چکار بکنن و چکار نکنن

ُسامان گفت...

من نمیدونم چرا بعضی از دوستان قضیه رو شخصی میکنن. چرا به نویسنده ناسزا میگید؟ مگه هر کسی نظری غیر از نظر شما داشته باشه رو باید اینطوری کوبید؟ من نمیدونم وواقعا این چه جور طرز فکره!! خیلی متاسف میشم وقتی میبینم اینجور عکس العمل رو... البته منم با این موضوع مخالفم که استیو جابز یه دغل باز حرفه ای بوده. دوست عزیز بنظر من استیو جابز اونطوری که مد نظر شماست آدم کلاهبردار و تو پاچه کنی!!! نبوده.قبول کن که محصولات اپل ویژگیهایی رو به جهان تکنولوژی ارائه کردن که واقعا نو و جدید بود.اینکه یه ایده یا علمو خوب رو بد جلوه بدیم و به کپیتالیسم و نظام اقتصادی و سیاسی و... ربط بدیم ناحقی به ارزشهای اون علمه. باهات مخالفم که میگی آدمی که تحصیل کرده نیست پس هیچی نیست.مدرک گرایی رده.ارزش گذاریهایی که در این نوشته شده بنظر من کاملا مردود و خارج از منطقه. در ضمن من نه آیپد دارم و نه آیپد دوست دارم و نه حاضرم هیچوقت پولم رو به محصولات اپل بدم.اما معتقدم که تکنولوژی ارزشمنده و بهای کسب اطلاع اختراع و تولید تکنولوژی خیلی بالاست.برای خریدش هم باید به نسبت بهایی پرداخت بشه. در کل من برای این شخص و حواصل این شخص احترام قائلم. ممنون

ناشناس گفت...

باتوجه به این که نام این دوستمون میمون بی مغز است وباتوجه به اینکه ایشان معتقد است از همه نخبگان و مردمان عادی جهان بیشتر میفهمد نتیجه میگیریم این وبلاگرهمان اقای احمدی نژاد است چون این مشخصات فقط مختص اقای احمدی نژاد است

میمون بی مغز گفت...

هم خود پیداست ازاستدلال منطقی تو ای استیواللهی ذوب در اپل!

ناشناس گفت...

Just loved it. Even after being translated by Google it was funny. Just imagine the original must be much more funnier.

ناشناس گفت...

Khili Ahmaghi keh in matlabo neveshti. Shame on you.

ناشناس گفت...

از یک میمون بی مغز بیشتر از این نمیشه انتظار داشت... خدا شفات بده...

ناشناس گفت...

نکته اول: من در دنیای واقعی جناب بی مغز رو می شناسم. و سرش به تنش میارزه. همین قدر بگم که احتمال زیاد از تمام علما و استیو شناسان این کامنت دونی آدم حسابی تره.

نکته دوم: یکی اون بالاها
فته تا مثل استيو جابز يا نيوتن يا داوينچى.... روشن نميشه. یعنی فکر کن. اسم نیوتن رو بیاریم کنار اسم سی ای او یک شرکت که کل هنرش این بوده که بلد بوده چه طور مخ ملت رو از مسیر یازار یابی و تبلیغات بزنه و از اون طرف با کردن خون چینی ها تو شیشه جنس هاش رو ارزون تولید کنه و به چند برابر قیمت بفروشه. شک نکنید مرحوم نیوتن از این افتخاری که نصیبش شد همین الان تو جهنم پشتک واره ی زنه و بساط قیف و قیر عذاب کفار پاک ریخته بهم.

نکته سوم: یه دانشمند دیگه ای آمريكا كشوري ليبرال است. در نظام ليبرال هر كس مي تواند راهش را انتخاب و به ميزان توانايي هايش از امكانات بهره مند شود. نه بابا؟ شما آمریکا رو از نزدیک دیدی؟ مطمپنی اینجا همه بر اساس توانایی هاشون از امکانات بهره مند می شوند؟ پس چطوری همبستگی شدید بین امکان رشد اجتماعی و اقتصادی یا
economic mobility
یک فرزند و درامد پدر و مادرش رو در آمریکا توضیح می دی؟ می دونی امکان جابه جایی طبقه اجتماعی تو آمریا به مراتب مشکل تر از اورپاست و برای افراد عامه فقیر این کشور تفریبا محال؟ توصیه می کنم به این جناب مقدم گه چهار تا کتاب بخونه تا بفهمه رویای آمریکایی که بهش اعتقاد داره چه قدر با واقعیت فاصله داره.

ناشناس گفت...

نویسنده ای که میگی از سر کول جسد موسس اپل بالا نرید. خودت قضاوت کون .
تمام دسناروردهای اسلام از بدر ورودش به موجودیت تا همین الان کی این گیام من نوشتم میرسه به اندرازه خدمات آقای جابز ؟
ببین مردم ما چه طوری (...) اسلام گرفتن و میرن بالا .....

خدایش بیامرزد

ناشناس گفت...

http://www.huffingtonpost.com/2010/03/17/social-immobility-climbin_n_501788.html

یه مقاله مرتبط که منابع ادعای من در مورد سخن بودن عوض کردن طبقه اجتماعی رو ذکر کرده.

میمون بی مغز گفت...

یه چیز دیگه. من بحثم این نیست که اپل بده پس ویندوز یا آندروئید خوبه. هر کدوم خواص و ضعف هایی دارند. من از هر دو سیستم استفاده می کنم ولی هیچ کدوم از اینها مذهبم نشدن. ولی به شدت اعتقاد دارم اگه دنیا بجای اینکه دست جابز و گیتز و زوکربرگ و فردی مک باشه و ما مرتب بهشون اظهار ارادت کنیم، دست آدمهای دیگه ای بود و ما نوابغ واقعی رو سرمشق قرار میدادیم، وضع از زمین تا آسمون فرق می کرد.

ناشناس گفت...

vaghean harfaye in mimon khande dare taghriban nesfe companihaye bozorge donya az mahsolate apple estefade mikonan va harkodom az inha koli karshenase marketing va computer va hezrta motekhasese dige daran on vaght inha hame hichi nemifahman

میمون بی مغز گفت...

من واقعا نمی دونم اون مقاله و کامنت مربوط به شوشال ایموبیلیتی رو گذاشته ولی به حق درست گفته. مردم آمریکا بدتر از هر جای دیگه دنیا چاپیده می شن و تحت بیگاری قرار می گیرند. اینجا صاحب واقعی فن و تکینک و دانش برده یه سری تاجر و سیاستمدار حقه باز هستن که با عوام فریبی جیب های خودشون رو پر از پول می کنن. البته الان همه به من حمله می کنن که من طرفدار جمهوری اسلامی هستم. نه مخالفت من با سیستم اقتصادی کپیتالیستی آمریکاست که مردمش و حتی گاهی بقیه مردم دنیا رو قانع کرده که توی آمریکا می شه یک شبه پولدار شد.

سامان گفت...

در اینکه استیو جابز استاد بازاریابی و پیدا کردن طرفداران پروپا قرص برای محصولات شرکت اپل هست طوریکه شبها تا صبح صف می کشیدند حرفی نیست. حتی اگر زندگی نامش رو خونده باشی جوونتر که بوده سر بهترین دوستش یه کلاه گشاد گذاشته. ولی در این که آدم بزرگی بوده که دنیا رو با اصرار روی عقایدش عوض کرده هم نمیشه شک کرد.
اگر باز هم زندگینامه این آدم رو خونده باشی یا به سخنرانیش تو استنفورد گوش داده باشی پی می بری که اصلا آدم کوچیکی نبوده. کسی که از شرکت خودش اخراج شده باشه و همه چیزشو باخته باشه و دوباره از سر گرفته باشه خیلی هم راحت نیست.
شاید تبلت و انیمیشن رو اختراع نکرده باشه، ولی قطعا مرزهای تکنولوژی رو خیلی فراتر از اون چیزی که بوده ارتقا داده.
شما خودت اگر شرکتی داشته باشی دنبال چه جور آدمی میگردی !؟ کسی که مشتری رو بپرونه یا کسی که شرکت رو موفق کنه !؟
نمی دونم قبل از آیفون شما دنیا رو یادت هست یا نه !؟ آیفون همه معادلات رو عوض کرد. کاپیتالسم به کنار، اما شرکتهایی مثل اپل و ماکروسافت علاوه بر ایجاد شغل، کسب درآمد برای آمریکا هم دارند. حالا چرا نباید یک نفر که زندگیش رو به پای علائقش گذاشته و موفق بوده درآمد نداشته باشه !؟ هرچند من اصلا موافق جامعه مصرفی آمریکا نیستم که کورکورانه ملت رو تشویق به خرید میکنه، ولی لزوما گیتس و جابز بازیگردانهای اصلی نیستند. جابز هم بازیگردان بدی نبوده، اگر دقت کنی با ارائه ذره ذره ویژگیها روی آیفون باعث حریص تر شدن مشتریها می شد که ورژن جدید را به خیال اینکه بهتر شده با صرف هزینه بیشتر بخرند.

در ضمن در مورد ژاپن چه فکری میکنی!؟ با وجود تکنولوژیهای خیلی بالاتر از محصولات اپل اما محصولات این شرکت بسیار پر طرفداره !

هرچند بت نبوده استیو جابز اما این عادت که همه رو یا تا بالای بالا ببریم یا بکوبیم زمین خیلی کارساز نیست.

Give the man the respect he deserves !

میمون بی مغز گفت...

یک نابغه علوم کامپیوتری با فارسی-انگلیسی شکسته بسته نوسته که حرفهای من خنده داره.
اول که این آمار نصف کمپانی های دنیا رو از کجا آوردی. لطفاً رفرانست رو به من هم نشون بده.
دوماً کی گفته که هر که اپل استفاده می کنه احمقه. من خودم از هر دو سیستم استفاده می کنم. کامپیوترهای اپل عین بقیه کامپیوترها .... کامپیوترند. نقطه قوت و ضعف دارند. یکی از نقاط ضعفشون هم گرون بودنشونه. یعنی با قابلیت مقایسه ای برابر مارکهای تجاری رقیب دستگاهی با نصف قیمت ارائه می دن.
سوماً اینکه صرفاً چون یک گروه بزرگ آدم کاری را کردند دلیل درست بودن کار نیست. خصوصاً وقتی دلایل فنی و اقتصادی پست انتخابشون رو نمی دونید.
چهارم. معمولاً شرکتهای بزرگ کامپیوتری که می خرند مذهبشون نیست و مثل یه چیز مقدس با تعصب بهش نگاه نمی کن.
آخرش هم. بی خیال تو هم شاکی هستی. عین بقیه الوات فحش بده برو! نمی خواد دلیل روانشناختی ارائه کنی.

میمون بی مغز گفت...

جابز بازار یاب خوبی بوده که بوده. پول درآورده به جیب خودش و سرمایه گذارهای اپل ریخته. تا جایی که من از تکنولوژی سر در میآرم، نوآوریهای جابز همه در فن بازاریابی بوده. تقریباً اکثر تکنولوژِی مدرنی که در اپل استفاده شده از کمپانی یا مخترعین آزاد گرته برداری شده. تنها نوآوری که واقعاً در دل کامپیوتر جای گرفت و مال خود خود استیو بوده، کالیگرافی فونتهای اپله.
ولی هیچ کدوم از اینها باعث نمی شه که من مثل یک نابغه تکنولوژی تحسینش کنم. پول زیاد در آورده، خوش بحالش. آیا بازیگر خوبی بوده؟ بله برای اپل خیلی خوب بوده برای جیب مردم نه! آیا زندگیش عبرت آموزه؟ نه! اگه همه مردم دنیا از دانشگاه و درس کلاسیک و علم دست بشورن و شروع کنن به سوار کردن حقه های بازار یابی، وضع اقتصاد دنیا عین اقصاد ورشکسته آمریکا می شه.

ناشناس گفت...

بیاین بنویسیم میمون بی مغز بخوانیم احمدی نژاد

ناشناس گفت...

توی دزدی سه میلیاردی صدات در نیومد و سر مرگ استیو صدات در میاد چون خود آقای احمدی نژادی

ناشناس گفت...

جای شکرش باقی است که دیگه مخالفان خودتو خس وخاشاک صدا نمیزنی آقای احمدی نژاد از واژه جدید الوات استفاده میکنی. البته بهتره بگی جریان منحرف آقای ذوب در حماقت

میمون بی مغز گفت...

من عقیده ام رو درباره یک چهره اجتماعی اعلام کردم یه سری آدم بدون اینکه دلیل و ربط منطقی ارائه بدند، مثل خود شما، به شخصیت من توهین کردید. این تعریف کلاسیک یک لاته.
کسی به تعریف و تمجید از دزد سه ملیاردی نکرد، ولی شماها از این یکی رو با نابغه تکنولوژی اشتباه گرفتید. من به پول بردنش کاری نداشتم. ولی گذشته از این من درباره هر واقعه ای که دلم بخواد اظهار نظر می کنم مثل مرگ جابز یا اختلاص. به شما واقعاً باید اسکار استنتاج منطقی رو داد. که از صحبت کردن درباره جابز به این نتیجه گرفتید که من احمدی نژادم. واقعاً به ذکاوتتون حسودیم می شه!

ناشناس گفت...

من همون ناشناسم که لینک اون نوشته در مورد سوشال موبیلیتی رو گذاشته که ظاهرا علما بهش توجهی نکردند. (در مورد غلط های تایپی هم عذر می خوام کل کامنت ها رو تو سی ثانیه دادم) سعی می کنم یه بار دیگه به یه زبون دیگه حرفم رو بزنم.

آقا جان آدم هایی مثل جابز با بازار یابی و تبلیغات موثری که ترتیب دادن در مرکز ایچاد یک فرهنگ مصرفی بسیار مخرب در آمریکا و به دنیال اون بقیه دنیا هستند. آدم ها هم می تونن و هم باید به نتایح مستقیم سبک زندگیشون فکر کنند و آدمی مثل چابز در تعطیل کردن این فکر کردن به بهای فروش بیشتر محصولاتش نقش مهمی داشته. خیلی ساده هست. منابع در روی کره زمین برای اینکه همه مردم دنیا یه آیفون و یه ماشین و یه خونه ویلایی داشته باشند کافی نیست. و اگه همه مردم دنیا الاخصوص چینی ها و هندی ها بخوان به سبک آمریکایی زندگی کنند ما به چهار پنج تا کره زمین اضافی نیاز داریم. ما به جای اینکه بشینیم فکر کنیم الان که انرژي در دنیا داره به تهش می رسه یا حالا که چین و آمریکا شیش سیلندر دنیا رو آلوده می کنند چه خاکی تو سر کنیم، قهرمانمون شده استیو و دار و دسته و این توهم که ما در یک چامعه لیبرال زندگی می کنیم. چامعه ای که اگه من توش با جر دادن یک سری پول دار شدم دلیلش این بوده به اندازه استعدادم از امکانات بهره بردم!

میمون بی مغز گفت...

حالا من و تو هر چی بگیم. یه سری آدم متوهم یه خدا گیر آوردن باید قربون صدقه اش برن. هر چی هم هر کی بگه فایده نداره. مدرک و دلیل و آمار و شاهد هم کسی سرش نمی شه. هر چی بگی، باز می گن استیو جابز نابقه بوده. اگه هم نابغه بوده نبوغی از نوع آلکاپون، آرسن لوپن یا شهرام جزایری داشته.

ناشناس گفت...

شما با شخص استیو جابز مشکل داری یا با محصولاتش یا با طرفدارهاش یا با نظام های کاپیتالیستی ؟

سیاوش گفت...

عزیزم کاملا مسلم که شما از اون دسته انسانهایی هستی که می خوان با انتقاد از انسانهای مطرح ، خودشونو مطرح کنند و اینطور که از نوشتت پیداست حتی به خودت زحمت ندادی درباره ی اون تحقیق کنی و اگر نه با یه جستجوی کوچک تو اینترنت و یا حتی با مراجعه به ویکی می تونستی این رو بفهمی : Inventions
Jobs is listed as either primary inventor or co-inventor in 338 US patents or patent applications related to a range of technologies from actual computer and portable devices to user interfaces (including touch-based), speakers, keyboards, power adapters, staircases, clasps, sleeves, lanyards and packages
حالا هم اگر آدم منصفی باشی از خواننده های مطلبت به خاطر عدم اطلاعت عذرخواهی میکنی و دفعه بعد راجع به نوشته هات بیشتر تحقیق میکنی

ناشناس گفت...

مرد حسابی برو کار کن و موفق شو تا عقده هات باز شن....
such a looser

میمون بی مغز گفت...

سیاوش عزیز:
بر فرض اینکه شما انشالله این متن رو از یه مرجع معتبر کپی کرده باشی، (چون همونطور که خودت می دونی هر چیزی که توی اینترنت می نویسن حتتتتتی ویکی، الزاماً صحت نداره) باید بدونی که چیزی در آمریکا وجود داره به نام اداره ثبت اختراعات. این به این معنی نیست که هر کسی اونجا چیزی رو ثبت می کنه مخترعشه یا الزاماً خلاقه. پتنت هایی که جابز اونجا ثبت کرده طراحی و مهندسی خودش نیست بلکه طرحهایی بوده که مهندسهای زیر دستش طراحی کرده یا از جایی خرده بود و در صدد تولیدشون در یکی از شرکت هاش بوده. اکثر این طرح ها هم در حد ثبت یه طرح تجاری برای جلوگیری از سرقته، نه برای سنجش خلاقیت یک محقق. برای اینکه بدونی منظورم چیه به این مقاله نیویورک تایمز نگاه کن که ببینی اکثر این اختراع ها در حد شکل جعبه یا رنگ مانیتور هستن.

http://www.nytimes.com/interactive/2011/08/24/technology/steve-jobs-patents.html

ناشناس گفت...

آهان لس آنجلسی شما از شب خیز چه خبر راستی تو چرا تو نظام سلطه موندی زجر می کشی برگرد وطن

ناشناس گفت...

من همون ناشناس سوشال موبیلیتی بالایی هستم. خدمت دانشمندانی که در مورد ۳۰۰ احتراع اپل خودشون رو جر دادن و میمون رو به بی سوادی متهم می کنند:
اول. اگه یه نگاه به لیست این احتراعات بندازین می بینید که نقریبا همشون احتراعات در طراحی صنعتی هستند و نه در تکنولوژی. به عبارت بهتر اپل یا اومده روش استفاده اش از یک تکنولوژی رو که وجود داشته ثبت کرده یا طراحی صنعتی (قیافه) محصولش رو.
دوم. جابز در حدود ده درضد این اختراعات نفر اول تو لیست مخترعین هست که دقیقا همه این اختراعات هم در طراحی صنعتی هستند. در بقیه احتراعات اون نفر اول نیست. در واقع با ذکر عدد 300 شما هر کاری رو کارکنان اپل در این سال ها کردن، دارید کامل به جابز نسبت میدین.
سوم. حتی در زمینه طراحی صنعتی هم چابز نفر اول نبوده. اون کارش بیشتر جهت دهی و تصمیم گیری بوده که الان مصرف کننده ها چی می خوان تا خود طراحی. طراح صنعتی مکبوک و آیفون و آیپد و همه این ها یکی از آدم های اپل به نام
Jonathan Ive
هست که در دنیای طراحی صنعتی آدم بسیار شناخته شده ای هست.
چهارم. یک تکتولوژی مهم مثلا
multi touch screens
رو در نطر بگیرید که در مرکز همه تبلیغات اپل هست. این تکنولوژی از شانس اپل تو دهه هفتاد در دانشگاه ها اخراع شده و به همین دلیل بعد سی جهل سال ثبت های اختراع اون باطل شدن و اپل با خبال راحت ازش استفاده می کنه و خودش رو مخترعش جا می زنه در حالی که این اصلا درست نیست. برای اطلاعتون عرض می کنم سال ۱۹۸۳ سالی که اپل تازه اولین کامپیترش رو داد بیرون چندین
گروه تحقیقاتی در دانشگاه های مختبف به صورت سنگین چند سال بود که روی این تکنولوژی کار می کردند. اپل این تکنولوژی رو تازه دز سال ۲۰۰۵ با خرید کمپانی
figerworks
و با پول به دست آورد.
پنچم. این مثال نشون می ده روش جابز چطور هست. اپل تکنولوژی ها موجود رو می گیره و در غالب یک طراحی بهتر اون ها رو اراپه می ده. این به جای خودش ارزشمنده اما جابز رو اون خدایی که شما ازش می سازید نمی کنه.
ششم. حرف میمون اینه. ما می تونستیم به روشی که جابز برای ما پیشنهاد می کنه زندگی نکنیم و از مسیر دیگه ای برویم که در نتیجه هم احتمالا الان خوشبخت تر بودیم. این واقعا ربطی به تعداد اختراعات اپل نداره.

ناشناس گفت...

من همونم که فکر کردم احمدی نژاد هستی.شاید هم نیستی.در هر صورت دوست عزیز مسلما شما ساکن امریکای شمالی نیستی و از تاثیر مثبت محصولات جدید در زندگی روزمره مردم امریکا خبر نداری به همین خاطر کمی بی اطلاع قضاوت کردی. اگر کامنت شما طنز بود که هیج ولی اگر جدی بود باید عرض کنم ادیسون چارلی چاپلین ناپلون هنری فورد بیل گیتس راکفلر و افراد بسیار دیگر تاجرانی بودند که جز کار مالی کار های اجرایی بزرگی کردند انها با نظم بخشیدن به روابط انسانی خلاقیت های بشر را مدیریت کردند و ارزو هارا واقعی کردند. حتی مهندسان ودانشمندان تحت مدیریت انها هم مدعی اختراع و عملکرد نیست چون در امریکا مردم به قدرت مدیریت بیش ار خلاقیت اعتقاد دارند. در بزرگ ترین بازار مصرف جهان که الان بدترین شرایط اقتصادی خود را دارد مصرف کنندگان با خرید محصولات اپل احساس غبن نمی کنند و خوشحال هم هستند. هیچ کدام از انتقاد های مطرح شده شما را من تا بحال جایی ندیده بودم. تنها انتقادی که به صورت خیلی جدی به اقای جابز وارد بود این بود که ایشان برای بازیافت محصولات اپل طرحی ارایه نمیکرد.

ناشناس گفت...

http://gawker.com/5847344/what-everyone-is-too-polite-to-say-about-steve-jobs

ناشناس گفت...

Jobs screwed his best friend Woz. The most famous example is Jobs lying to Woz about the money received from working on the Atari Breakout game. Steve Jobs got hired to lower the component count of the Breakout arcade game (which was done entirely in hardware). He got Woz to stay up with him for four days straight (they both got mono as a result). Woz did all the design while Jobs made prototype boards and tested them. Steve got paid five grand, but told Woz it was only $700 and "split it" with him, giving Woz $350. Woz, being a genuinely awesome guy, sees it as water under the bridge, but he was really hurt when he found out. By the time he did find out Jobs had made them both multimillionaires, but Woz really never cared about money (he said he would have given Jobs the money if he'd asked). He just didn't understand why his friend would have lied to him.

میمون بی مغز گفت...

"آهان لس آنجلسی شما از شب خیز چه خبر راستی تو چرا تو نظام سلطه موندی زجر می کشی برگرد وطن"

اینقدر بچگانه فکر نکنید. هر کس که یک انتقاد یه سیستم اقتصادی امریکا می گیره به این معنی نیست که عاشق جمهوری اسلامیه. من ایران بر نمی گردم زندگی کنم چون جواب هموطنهام در برابر هی چیز ساده فحش و بد وبیراه هایی که توی این سری کامنت ها می بینید.

ناشناس گفت...

دوست عزیز جناب بی مغز
سلام علیکم
پیرو اظهارات شما مبنی بر ناراحتی از هجمه مردم همیشه در صحنه زمان را مناسب دیده چند تذکر دوستانه ارائه نمایم
اول :اگر علاقه مند هستید که گفتمام انتقادی بین شما و مخاطبتون در بگیره اولین چیزی که لازم دارید این هست که متن شما هم به همین نسبت عاری از لودگی و تمسخر باشه و به جای نقد شخصیتی کسی مثل جابز به نقد اعمالش بپردازید بدیهی که شما به عنوان صاحب این بلاگ این حق رو دارید که هر فرمی که می خواید برای ارائه اندیشه ها و نظراتتون پیاده کنید و بسیار بدیهی تر که خوانندگان این متن سعی خواهند کرد با همون لحن به شما ارتباط بر قرار کنن
دویم: در تمام این مقاله حتی یک مرجع برای این اظهار نظر هاتون معرفی نکردید در صورتی که من در کامنت ها بارها دیدم از افراد مرجع طلب می کنید شما به عنوان ناشر این متن اینقدر به خودتون زحمت ندادید که به دنبال مستندات کافی باشید تمام متن شما یک سری اظهارنظر به شدت شخصی بدون پشت وانه فکری و عقلی و بسیار بدبینانه است فکر کنم شما هم با من هم عقیده باشید که انتظار جواب هایی عقلانی و هوشمندانه رو هم نمی تونید نسبت به این متن داشته باشید
سویم : کمی عاقلانه تر فکر کنید درست که شاید زیادی خوشبینانه و ایده آلیستی باشه که افراد به حرف های جابز گوش بدند و دنبال علایقشون برند اما من به شخصه ترجیح می دم که الگوهای مردم دنیا به جای موسی و عیسی و محمد افرادی از این دست باشند

میمون بی مغز گفت...

"هیچ کدام از انتقاد های مطرح شده شما را من تا بحال جایی ندیده بودم."

باید از چت روم ها و فیس بوک بیایی بیرون و یه کم مقالات جدی درباره علوم تکنولوژی بخونی تا ببینی. یه نفر یه لینک اون بالا گذاشته برای شروع اون رو ببین.

میمون بی مغز گفت...

"خوانندگان این متن سعی خواهند کرد با همون لحن به شما ارتباط بر قرار کنن"

توهین فردی با انتقاد از یک فیگر عمومی فرق می کنه. اگه تمام ژورنالهای معتبر دنیا (به غیر از ایران) رو ببینید، شوخی و مضحکه کردن سیاستمدارها و فیگرهای اجمتاعی رایجه. ولی کسی در جواب اونها فحش خواهر و مادر به نویسنده نمی ده. چون حتی اون انتقادهای مضحک به اعمال و رفتار پابلیک اون فرد طعنه می زنه نه شخصیتش.

میمون بی مغز گفت...

"افراد مرجع طلب می کنید شما به عنوان ناشر این متن اینقدر به خودتون زحمت ندادید که به دنبال مستندات کافی باشید"

من نوشته ام که استیو جابز مخترع فلان و بهمان نبوده. برای چیزی که وجود نداره (اختراع) نمی شه مرجع آورد. دیگه در متن اعتراضم رو نسبت به روند پولدار شدن سرمایه دارهایی کپیتالیستی ابراز کردم که احتیاج به مرجع نداره چون همه می دونیم و قبول داریم که استیو جابز از بی پولی مطلق به ثروت رسیده. من این فکت رو نقد کردم. برای این رفرانس می خواهید؟ یک سری صحبت هم درباره اختراعات جابز شده که مفصل درباره اینکه معنی پتنت چیه و اختراع نیست توی این کامنت دونی و کامنتهای بالاترین دادم و دیگران دادند که دیگه توضبح واضحات ولی اگه جایی به حقیقتی اشاره کردم که مرجع نداشته تذکر بده تا ارائه بدم.

میمون بی مغز گفت...

"من به شخصه ترجیح می دم که الگوهای مردم دنیا به جای موسی و عیسی و محمد افرادی از این دست باشند"

بله شما می تونید مثل بقیه متعصبان جابز دنبال ایشون برید. من اعتقاد دارم اون شما رو جایی نمی بره. ولی در دنیا فقط دو دسته رهبر وجود ندارند که دسته یک جابز و گیتز و دسته دوم مذهبیون باشند. رهبرهای دیگه ای هم هستند. ولی اگه فقط دو دسته باشند من اعتقاد دادم جابز در در دسته موسی و محمد قرار می گیره. چون عین اونها ادعای معجزه داره. شعار اخلاقی بی خاصیت داره و عین همه اونها طرفداران متعصب داره.

kam گفت...

هیمون جان. رفیق شفیق قدیمی.
من نیومدم اینجا که ازت دفاع کنم و به جماعت خواننده وبلاگت بگم که میمون ما خیلی هم باهوشه و چی و چی و چی میدونه و چیکارا کرده چون میدونم برای خودت هم خیلی مهم نیست که بعضی از این جماعت دنیای مجازی در موردت چی فکر میکنند ولی خواستم به این گروه بگم که این میمون بی مغز ما قبل از اینکه میمون بی مغز باشه بهش میگفیم سامورایی...چون همیشه با تفکر متفاوتش جنجال راه مینداخت و مثل یک سامورایی به خاطرش میجنگید.هفت سامورایی را که همتون دیدین حتما...همین
راستی نظرت در مورد استیو جابز هم برام جالب بود

امضا:اون دوستت از 5-4 ایالت اونورتر

بهزاد مقدم گفت...

متاسفانه اين بحث از ديروز در اين وبلاگ ادامه دارد. مي دانم كه با اين كامنت من هم در ادامه دادن اين بحث موثرم، اما بهتر ديدم نظرم را راجع به كامنت هاي بالا بيان كنم. به جز عده زيادي كه تاثير استيو جابز و محصولاتش را در زندگي انسان قرن بيستم و بيست و يكم درك كرده اند، باقي كامنت ها از جمله نظرات خود نويسنده متن چيزي به جز سياهي و تيرگي به همراه ندارد.

در پاسخ به شخصي كه مي گويد سر نويسنده اين وبلاگ به تنش مي ارزد بايد بگويم كه ايم براي من ملاك نيست. مهم كسي نيست كه حرف يا عملي را انجام مي دهد، بلكه مهم خود حرف و عملكرد گوينده آن است. تنها چيزي كه مشاهده كردم سياهي انديشه بود. لزومي ندارد كه انديشه سياه را در افراط گرايي مذهبي يا سنتي بيابيم. حتي در مدرن ترين جوانب زندگي نيز بسيار است اين گونه انديشه ها.

در پاسخ به شخصي كه از نوشتار من راجع به ليبراليسم و همينطور ميزان آشنايي من به آمريكا انتقاد همراه با توهين كرده بود، ايشان مي توانند ميزان آشنايي من و افكار من را در صفحه گوگل پلاس من به آدرس
https://plus.google.com/112250553908358074701
مورد بررسي قرار دهند. بهتر بود به جاي فحاشي به استيو جابز و هرآنكه موافق با تفكرات وي است، به نقد و بررسي منطقي عملكردش و مهمتر از آن به تفكر درباره اينكه چگونه دنياي خود را تغيير دهيم مي پرداختيم.

ضمنا براي نويسنده اين متن و برخي كامنت گذارها كه به نظر در ايالات متحده اقامت دارند نيز متاسفم كه مغزهاي پر اطلاعات اما دلهاي سياه، مانند كامپيوتري با هارد بالا ولي رم پايين دارند. اگر ملاك فقط اطلاعات و تحصيل بود، جناب آقاي صالحي، وزير خارجه ايران، در دانشگاه ام آي تي و يا مصطفي چمران چريك در دانشگاه بركلي تحصيل كرده اند.

میمون بی مغز گفت...

واقعاً کام عزیز این هفتادوچند کامنتی که اومدن به نوبت پی پی کردن به هیکل من و رفتن یه طرف. این کامنت شما یه طرف. ولی به هر حال قدم رنجه کردین، مشعوفم کردی. باز هم راه گم کنین!

بهزاد مقدم گفت...

By the way, Mr or Ms Meimun-e-Bimaghz, Brainless Monkey, or whatever it is. In all the post and the comments regarding your post, you've offered almost nothing as an alternative. You've mentioned something as the real inventors, and that if the world relies more on those people it would probably recieve a better result. The question is that: Who are those people? Aren't they people like me and my friends who may someday get achievements of our efforts as inventors when there will be people like you who totally oppose them with promotion of violation against them?

I don't understadnd why you insist on your theory that they were just CEOs and not inventors? Have you ever thought about who has made Steve Jobs a CEO? Definitely himself. You know why? Because he had first to be something special, then develop his capabilities, and then build an entire new company with products, and finally put himself as CEO. He was not a CEO later brought in the company by the board of directors. Here's the difference: First he had to have something, then he would be a CEO.

On the other side, by roughly questioning CEO and its position, you're questioning intellectual aspect of our lives. It's quite like we blame President Obama for not being a Farmer for taking responsibility of Agriculture section in the United States with his cabinet.

Another fact about the mobility is that people can change their lives everywhere in the world. There might be a popular culture in the United States which pursues people to get a one-night chance to be millionaires, but tat's not the government promotion. If people can't move any further in an open country like US, it's a problem of their visions. Of course government role can't be ignored, but existence of people like Steve Jobs, and hundreds of millionaires and billionaires, proves that there are several opportunities to achieve what you want in US. On the other hand, I don't get your idea about people like Steve Jobs that have become billionaires overnight! They have tried their best in 20, 30, 40, ... years to become what they are today. Don't keep talking about one-night affairs where even becoming a Cartel chief, however being negative in my mind, requires special kind of capabilities.

بهزاد مقدم گفت...

By the way, Mr or Ms Meimun-e-Bimaghz, Brainless Monkey, or whatever it is. In all the post and the comments regarding your post, you've offered almost nothing as an alternative. You've mentioned something as the real inventors, and that if the world relies more on those people it would probably recieve a better result. The question is that: Who are those people? Aren't they people like me and my friends who may someday get achievements of our efforts as inventors when there will be people like you who totally oppose them with promotion of violation against them?

I don't understadnd why you insist on your theory that they were just CEOs and not inventors? Have you ever thought about who has made Steve Jobs a CEO? Definitely himself. You know why? Because he had first to be something special, then develop his capabilities, and then build an entire new company with products, and finally put himself as CEO. He was not a CEO later brought in the company by the board of directors. Here's the difference: First he had to have something, then he would be a CEO.

On the other side, by roughly questioning CEO and its position, you're questioning intellectual aspect of our lives. It's quite like we blame President Obama for not being a Farmer for taking responsibility of Agriculture section in the United States with his cabinet.

Another fact about the mobility is that people can change their lives everywhere in the world. There might be a popular culture in the United States which pursues people to get a one-night chance to be millionaires, but tat's not the government promotion. If people can't move any further in an open country like US, it's a problem of their visions. Of course government role can't be ignored, but existence of people like Steve Jobs, and hundreds of millionaires and billionaires, proves that there are several opportunities to achieve what you want in US. On the other hand, I don't get your idea about people like Steve Jobs that have become billionaires overnight! They have tried their best in 20, 30, 40, ... years to become what they are today. Don't keep talking about one-night affairs where even becoming a Cartel chief, however being negative in my mind, requires special kind of capabilities.

ناشناس گفت...

جناب مقدم. من یه سوال کردم. شما نبود سوشیال موبیلیتی در آمریکای به قول شما لیبرال رو چگونه توجیه می کنید؟ جوابش در پاسخ طولانی شما نبود. جاش لینک گوگل پلاستون رو دریافت کردیم.

ناشناس گفت...

من الان کامنت شما رو با انگلیسی در حد کودکستانش دیدم. جواب شما رو به فارسی می دم جون این وبلاگ فارسیه.
در مورد موبیلیتی
برادر قشنگم. اعداد به ما دروغ نمی گن. وقتی بین وصع درآمد و طبقه خانوادگی شما و پدرتون همبستگی شدید هست این معنیش اینه که وضعیت شما رو در زندگی نه خود شما بلکه شرایط بیرونی تعیین می کنند. اگر کمی آمار مطالعه می فرمودید می دیدید که استثناها در سیستمی که همچین همبستگی ای نشون می ده هیج جیزی به ما نمی کن و صرف وجود یکی مثل جابز معنیش این نیست که آمریکا جامعه ای لیبرال است! بازهم توصیه می کنم شما رو به مطالعه چهار تا کتاب.

میمون بی مغز گفت...

آقای مقدم:
شما درگیر این رویای واهی آمریکایی، یعنی میلیونرشدن، راک استار شدن، هنرپیشه بزرگ شدنه. اما این رویاست. واقعیت اینه که یک فرد اجتماع هر چقدر هم خلاق هر چقدر هم که باهوش باشه، با کودن ترین فرد جامعه 50 شماره آی کیو فرق داره. این فرق نباید به اندازه یک تریلیون دلار یکی رو از فرد دیگه پولدارتر بکنه. هوش، پرکاری و خلاقیت همه صفت های خوبی هستند که باید ارج نهاده بشند. اما در دنیا به اندازه کافی خلاقیت وجود نداره که بتونه ثروت استیو جابز رو توجیه کنه. در دنیا به اندازه کافی ثروت وجود نداره که همه جت شخصی داشته باشند. اون همه ثروت در دست یک نفر یعنی میلیونها نفر فقیر. فقیر به معنی اون که حقوق اولیه انسانی ازشون سلب می شه. بهتره ما چند روز تلویزیون جامعه سرمایه داری رو خاموش کنیم و به دنیا نگاه کنیم .به اون

ناشناس گفت...

در مورد دل سیاه من و میمون هم بهتره هیچی نگم. جای پاسخ منطقی دل ما را رنگ فرمودید.

ناشناس گفت...

آقای مقدم خالا که با هم دوست هستیم یک چیز دیگر هم برایتان بکویم
بین هوش و ثروت همبستگی ای وجود ندارد. در واقع مطالعات دانشمندان نشون میده که آدم های خیلی باهوش معمولا در زمینه مالی فرقی با آدم های معمولی ندارند. ظاهرا برای پول دار شدن باید از هوش کمی بالاتر از متوسط اما نه خیلی بیشتر بهره مند بود. احتمالا اگر زیادی باهوش باشی چیز های عمیق تری از پول برایت جالبند یا می توانی عواقب کارهایت را بسنجی و با جر دادن ملت بالا نروی.
لینک:
http://researchnews.osu.edu/archive/intlwlth.htm
خب نظر شما در این مورد چیست؟ به قول میمون استیو به اندازه هشت ملیارد دلار از من خنگ باهوش تر است؟

بهزاد مقدم گفت...

مي توان بحث social monility را به دو شيوه مورد بررسي قرار داد. اگر به صورت نمونه اي و موردي به اين مسئله نگاه كنيم، مي شود دريافت كه تغيير سطح و طبقه اجتماعي در جوامع اروپايي، به دليل اريستوكراسي و نوع بينش افرادي كه در آن نظام هاي سوسيال دموكرات زيسته اند، برخلاف گفته شما، بسيار مشكل تر از آمريكا است.

براي مثال در انگليس يا آلمان يكدستي جامعه در اكثريت، مثلا از بعد نژاد، به طور غير عمدي مانع پيشرفت طبقاتي از اجتماع مي شود كه چيزي بيش از عرف عمومي را طلب مي كنند. احتمال رييس جمهور شدن يك سياهپوست، وزير شدن يك همجنسگرا، و موارد مشابه در آمريكا بسيار بيشتر از اروپا مي باشد، هرچند نمونه هايي نيز در سطوح بالا از اين دست در اروپا وجود دارند. در خصوص ركود طبقات اجتماعي و عدم تغيير سطح زندگي افراد از سطحي به سطح ديگر بايد نخست به خواستگاه اجتماعي و سپس به نحوه برخورد و عملكرد در رابطه با چنين خواستگاهي براي ارتقاي سطح زندگي توجه كرد. اين سوال مطرح مي شود كه در فرهنگ آمريكايي آيا اشخاص براي تحقق ايده ها و روياهايشان لزوما نياز به تغيير مولفه هاي رفاهي زندگي را در دستور كار خود مي دانند يا نه. به نظر من اشخاص در ايالات متحده غالبا در سطحي كه در آن هستند به دنبال تحقق روياهايشان مي روند. براي مثال يك كودك لزومي نمي بيند كه خانه اشرافي داشته باشد تا بتواند در تئاتر مدرسه اش خوش بدرخشد، يا يك ايده پرداز لزومي نمي بيند كه ابتدا بيليونر شود و سپس به تبليغ روياهايش بپردازد. در مورد افرادي كه چنين خواستگاهي در مورد خود تصور مي كنند نيز راه هاي بسياري براي تحقق خواستشان وجود دارد. مسلما در هر جامعه اي مشكلات زيادي براي تحقق اهداف افراد وجود دارد، و چه بسا كه در كشوري دموكراتيك و ليبرال اين مشكلات نسبت به كشورهاي ديكتاتوري صد چندان هم باشد، چراكه استفاده از رانت ها در كشورهاي دموكراتيك و ليبرال مستلزم پاسخگويي به افكار عمومي است، حال آنكه اين كار امري رايج در نظام هاي توتاليتر است. توجه داشته باشيد كه اساسا رانت خواري را در آمريكا انكار نكردم، بلكه تبعات آن را با كشورهاي استبداد زده مقايسه نمودم. مانند اين است كه قتل در همه جاي جهان وجود دارد، اما نحوه برخورد با قاتل متفاوت است و اتفاقا اين مهم است.

نظام اقتصادي آمريكا با مشكلات زيادي روبرو است، حتي پرزيدنت اوباما هم در صدد اصلاح نظام مالياتي و رفورم وال استريت است، اما به نظر من ساختار يك جامعه مهمترين عامل بقا يا فناي آن است.

آمريكا از نظر سرعت اينترنت در جهان اول نيست، بدهي زيادي دارد، بيكاري كم نيست، در حال جنگ است، بهترين خودروسازي ها را در جهان ندارد (لااقل در رتبه اول)، اما آنچه كه باعث شده من هم روياي آمريكايي خود را دنبال كنم و بخشي از آن را به حقيقت تبديل كنم ساختار آمريكا است. ساختاري كه اجازه مي دهد روزي بهترين خودروسازي را داشته باشد، روزي بالاترين سرعت اينترنت را داشته باشد، روزي يك شخص بدون پشتوانه سياسي خانوادگي و با رنگ پوستي كه روزگاري نه چندان دور در آمريكا مورد تمسخر عموم واقع مي شد بتواند بالاترين مقام اجرايي كشور را بر عهده گيرد، و روزي كه در كاخ سفيد، چند همجنسگرا به خاطر خدماتشان به كشور و بشريت مورد تقدير قرار گيرند، تحقق يابد. ظمنا قصد ندارم در مورد شناختم از آمريكا، تاريخ آن، و حتي دولت آمريكا از نزديك در اينجا مطلبي بنويسم كه وقت با ارزش خودم و شما را بگيرم، و توصيه مي كنم صرف نظر از اينكه من چه كسي هستم و چه قدر شناخت از آمريكا دارم، به خود اين نوشته توجه كنيد.

بهزاد مقدم گفت...

انگليسي كودكستاني!!!!!!! خوشحال مي شدم اگر پاسخ را به انگليسي مي داديد تا انگليسي غير كودكستاني را ياد مي گرفتم. به هر حال، من درگير وهم روياي آمريكايي نيستم، نه مي خواهم راك استار شوم، نه مي خواهم پولدار شوم، ولي مي خواهم كاري كنم كه نسل ها باقي بماند و خوشبختانه در جواب شما مبني بر وهم و خيال بودن اين رويا بايد بگويم كه تاكنون در هدفم موفق بودم و در آينده نيز حتما ياد اين مكاتبات خواهيد افتاد. اما چيزي كه نميفهمم اين ادبيات تمسخر انگيز شما (ميمون) و ناشناس يا ناشناس هايي است كه با شما هم عقيده اند. نوع نگاه بالا به پايين شما منطبق بر هيچ استاندارد بين المللي و فراتر از آن نيست. ضمنا آنطور كه بر مي آيد شما بايد طرفدار نظام كمونيستي يا سوسيال و هم عقيده با برخي تفكرات ماركس باشيد. زباله داني تاريخ تفكرات ريسيسم، فاشيسم، كمونيسم، و حتي ماركسيسم را در خود جاي داده، ضمن اينكه مطالعات زيادي در سالهاي طولاني در زمينه هاي مختلف داشته ام و هم اكنون نيز دارم، صرف مطالعه را مبنا بر صحت ديدگاه نمي دانم. در تمام اين بحث ها يكبار از شما نتوانستم بدانم آلترناتيوتان چيست. لطفا توضيح دهيد، بعد با ادبيات صحيح و منطقي به بحث بنشينيد. شما در يك كامنت اكثر كامنت گذارها را متهم كرده ايد كه به سر و روي شما .... درحاليكه غافل از خود، خود شما بدتر از اين را به استيو جابز و در واقع تمام افراد مشابه وي در اين نوشته جايز دانسته و وي را با يك گاو شيرده مقايسه كردي. حتي اگر مغز كلامت هم درست بود، استفاده از اين نوع ادبيات و متاسفانه پروموت كردن اين فرهنگ كه كم هم وجود ندارد نشانه ضعف استدلال شما است.

ناشناس گفت...

جناب مقدم شما حرف های طولانی شما را در دو استدلال می توان خلاصه کرد:
اول. اکونمیک و سوشیال موبیلیتی در آمریکا بیشتر از اروپا است
دوم. هر کس در سطحی که هست به تحقق رویا اش می پردازد!
دو مورد اولی. آنچه شما می گویید نادرست است. به همی راحتی. برای اطلاعات بیشتر این جا را بخوانید:
http://mydd.com/users/bruh3/posts/us-falls-behind-europe-in-economic-mobility-between-classes

در مورد دوم. من یک بچه گشنه و بدبخت مکزیکی تبارم و در طبقه من اوضاع بیار خراب است. پدر و مادر بیکار و معتادم با کمک هزینه دولت زندگی می کنند. رویای من این است که دانشگاه بروم و پزشک بشوم. شما می فرمایید من اگر تلاش کنم در همین سطح داغانی که هستم پزشک خواهم شد؟ جدا؟

بهزاد مقدم گفت...

ظمنا مثال هاي شما در مورد اختراعات وجود داشته يا نداشته استيو جابز مثل اين است كه تامس اديسون را متهم كنيم كه الكتريسيته را كه بنجامين فرانكلين سال ها قبل از وي كشف كرده بود به صورت بالب لامپ ها commercialize كرد و ميليونر هم شد.

يا لابد استفن هاوكينگ را هم متهم كنيم كه نظرياتش را با توسعه تئوريات نيوتون و انيشتين ارايه مي دهد و فيزيك كوانتومي هم كشف يا ابداع وي نيست.

ناشناس گفت...

کمونیست؟ اتفاقا. من شدیدا طرفدار بازار آزادم. این چیزی که الان هست بازار آزاد نیست. یک چیز کج و کوله ای است در جهت جیب یک طبقه الیت. به قول استیگلیتز (برنده نوبل اقتصاد و از طرفداران اقتصاد بازار آزاد) خصوصس سازی سود و ملی کردن زیان است.
لینک:
http://www.washingtonsblog.com/2011/10/nobel-prize-winning-economist-supports-protests.html

میمون بی مغز گفت...

من توهین شخصی به کسی از جمله شما نکردم. جابز متفاوته، چون اون یک پابلیک فیگره و بر اساس سنت رایج ژورنالیسم اعمال رهبران سیاسی، فیگرهای اقتصادی قابل انتقاد هستند حتی بالحن تمسخر آمیز. ولی حتی من استیو جابز رو به گاو شبیه نگردم. با دقت بیشتر حرفهای مردم رو مطالعه کنید.

اگه خیال می کنید همه از بالا به شما نگاه می کنند بخاطر این هست که شما به سبک ساده انگارانه ای شعارهای رسانه های شخصی سرمایه دارهای آمریکایی رو تکرار می کنید. طرفداری کوری مشتاقانه از ثروت و پیشترفت همیشه در جامعه آمریکا (خصوصاً نزد ریپالیکن ها) تقدیر می شه و دقیقاً عین جمهوری اسلامی کلماتی مثل سوسیالیسم و کمونیسم نجس و موهن به حساب می آد. ولی این نظام ها تئوری هایی هستند مثل تئوری های اقتصادی دیگه مثل کپیتالیسم. اما توجه داشته باشید چون من با کپیتالیسم اونم نوعش خاص احمقانه اش که در آمریکا اجرا شده مخالفم، به این معنی نیست که من کمونیست یا سوسیالیستم. ولی به شدت اعتقاد دارم تا کسی همه نظام ها رو به خوبی مطالعه نکرده نباید مروج تعصبی یکی بشه.
زبان وسیله ارتباط مردمهاست و متاسفانه همه ما فرصت این رو نداشتیم که زبانهای متعددی رو مثل زبان مادری مون بخونیم و بنویسم ولی کودکستانی فکر کردن واقعاً گناه چرا که حاصل مطالعه نکردن و تحت تاثیر تبلیغات بودنه.

میمون بی مغز گفت...

چیزهایی که شما برای جابز، اختراع اسمش رو می گذارید، یک ترفند بازیاریابی یا ثبت طرح تجاریه. همیاری های ادیسون با بهینه سازی تکنولوژیک همراه بوده. یعنی کیفیت علمی یک چیزی که وجود داشته عوض شده. نه مثل محصولات اپل ایده ها از جاهای مختلف خریده بشه و بسته بندی جدید بشه.
درباره اینشتن و نیوتون متفاوته. اینها تئوریسین بودند. ولی حتی در مورد اینشتن هم من اعتقاد دارم پابلیسیتی که کسب کرد تحت تاثیر اتفاقات سیاسی-اجتماعی و شخصیت ویژه اش بوده والا اگر صرفاً فیزیک رو در نظر بگیریم در همون زمان و مقیایس ریچارد فاین من سهم بسیار بزرگتری در کوانتوم فیزیک داشته تا اینشتن.

بهزاد مقدم گفت...

منظور من بالا به پايين نگاه كردن شما و هم عقيده ها با شما نسبت به همه است، خوشبختانه به من از سوي افرادي كه به آن ها اعتقاد دارم از بالا به پايين نگاه نمي شود. من مروج متعصب نيز نيستم، حتي در پريود زماني خاصي از همين سيستمي كه در آمريكا وجود دارد ضربه خورده ام. نمي دانم به چه ابزاري بايد بگويم كه دنبال شهرت و پول نيستم، با اينكه از نظر مال نيز به سطوح بسيار بالا مي رسم. شخصا هم دموكرات هستم، نه جمهوري خواه. معتقدم نوع نگاه و رفتار شما به اشخاصي مانند استيو جابز مشابه نوع نگاه و رفتار Tea Party با دولت پرزيدنت اوباما است. هر سيستمي قابل نقد و بررسي است، اما عجيب است كه اين نقد، به نظر من تمسخر، درست هنگام مرگ اين شخص اتفاق مي افتد. اگر نقدي هست چرا قبلا نكرديد يا صبر نمي كنيد تا چند روز ديرتر بكنيد؟ مثل اين است كه در روز يازده سپتامبر، يك خانم را كه در آن حادثه كشته شده را در يك رسانه عمومي به خاطر خيانت به همسرش مورد توبيخ قرار دهيم.

من با گشودن فضاي ديالوگ موافقم و اين كار شما را تحسين مي كنم. اما شديدا مخالف نوع ادبيات و نگاه شما هستم. من معتقدم انسان بايد درباره His wildest dreams هم بايد صحبت كنه، اما با استدلال. من باز هم آلترناتيو شما را نگرفتم. در جواب تان هيچ آلترناتيوي نيست. من نه انسان مذهبي هستم، به خدا اعتقاد ندارم، ايدئولوژيك و بسته نگاه نمي كنم، در طول زندگي بر اصولم پايبند بوده ام اما سيستم عاملم را به روز مي كنم. اگر آلترناتيوتان ورژن بالاتري از ليبراليسمي كه من به آن اعتقاد دارم داشته باشد آن را مي پذيرم. پش شفاف باشيد و جواب بدهيد: پيشنهاد و آلترناتيوتان چيست؟ ضمنا مي دانم كه مثل من موافق جمهوري اسلامي نيستيد، پس ساختار نظام پيشنهاديتان را بيان كنيد.

ناشناس گفت...

آفای مقدم. من مثل میمون مودب نیستم. از بالا با شما حرف میزنم چون حرف های خنده دار و ساده انگارانه می زنید. این نشانه ضعف استدلالم نیست یک واکنش ظبیعی است در مواجه با حمافت (واقعا هم حواب زیادی در مورد استدلال هایم نگرفته م).

شما هر کامنتی که می دهید یک شاهکار جدید در تفکر و تدبر بشری است. در آخرین شاهکارتان جابز را با هاوکینگ و اینشتین مقایسه فرموده اید. یعنی واقعا و جدا شما فرق این دو تا را نمی دانید؟ یکی نظریه جدیدی تولید می کند که شناخت ما را از جهان به شدت وسعت می دهد و آن یکی هنرش این است که حدس بزند مردم چه چیزی را خوب می حرند و آن را از جاهای مختلف سر هم کند و بفروشد. واقعا نمی دانم چه بگویم.

بهزاد مقدم گفت...

در مورد مثال تان راجع به فيزيك كوانتوم موافقم، اما نبايد فقط بعد فني و مهندسي را ديد. كانسپت Time Dilation يا Time Travel يا Multiverse را فقط با فرمول نمي توان يافت. اين ابتدا بايد در ذهن شخص پخته شود، سپس به فرمول و ... آورده شود. اين كانسپت ها هم تحت تاثير از عوامل محيطي هستند (نه صد در صد)، اما آيا اين دليل مي شود كه بگوييم انيشتين آن مفاهيم را از جاي ديگري دزديده، يا خريده است و آن ها متعلق به او نيستند؟

من از مثال تان قانع نشدم. نايكي به تازگي كفشي را ساخته كه خودش بندش را مي بندد. لزوما قرار نيست نايكي الياف به كار رفته در پارچه كفش را نيز با كاشتن گياه در مزارع توليد كند تا مخترع اين نوع كفش باشد. نايك به عنوان يك برند اين وسيله را ساخته و توزيع مي كند. باور كنيد دركش زياد سخت نيست.

میمون بی مغز گفت...

آن افراد از بالا به شما نگاه نمی کنن چون شما با این طرز فکر اجناسشون رو می خرید.

آلترناتیو دادن یعنی الان من و شما بشینیم و یک تئوری اقتصادی اجتماعی مناسب عوض نظام اقتصادی آمریکا پیدا کنیم. هر چند این ایده یه کم بچه گانه اس ولی ممکنه. ولی در وضع موجود که حتی تعاریف ساده ای مثل لیبرالیسم و دموکراسی و کمونیسم برداشت واحدی نداریم، خیلی سخته یک دیالوگ موثر در این زمینه باهم داشته باشیم.

بهزاد مقدم گفت...

آقاي ناشناس، ابتدا اين كه شمت به خيال خود نظرات من را ساده انگارانه مي دانيد اين حق را به شما نمي دهد و اين مسئله را توجيه نمي كند كه مودب نباشيد. متاسفانه در اين مورد شما درك متفاوتي داريد.

اگر با اساس علم و نوع توسعه آن آشنا باشيد از من خرده نمي گيريد. اگر انيشتين، هاوكينگ، و ديگران با نظريات شان درك ما را نسبت به جهان گسترش مي دهد، اين نظريات يك بكگراند طولاني شامل هزاران سال تحقيق دارند كه از قضا شايد عده زيادي از آن ها از نظر شما ساده انگارانه باشد. علم و نظريات دانشمندان همواره نمونه هاي توسعه داده شده، رد شده، و يا تاييد شده نمونه هاي قبلي است كه ورژن پايين تري داشته اند. اين دليل نمي شود مثلا بگوييم شركت بي ام دابليو دزد و خائن و پول پرست است، چون خودرو را هنري فورد ساخت. همينطور هم نمي توان ادعا كرد استيو جابز يك انسان پول پرست و دزد بوده، چون ايده تبلت پيش از وي هم بوده. به ياد شكايت عجيب سامسونگ از اپل و مطرح كردن فيلم ٢٠٠١، اديسه فضايي استنلي كوبريك و تبلت موجود در آن افتادم. ضمنا نبايد از ياد ببريم كه همه شركت هايي كه تكنولوژي هايشان را به اپل فروخته اند يا با آن يك جوينت ونچر دارند با اختيار خود و با توافق هيئت مديره هاي خود حقوق محصول يا تكنولوژي شان را به اپل فروخته اند. حرف شما مصداق بارز اين است كه با اختيار و آزادي انتخاب به يك بلوز رالف لورن ١٥٠ دلار پول مي دهيد، اما رالف لورن شما را چاپيده است!

ضمنا من سعي كردم پاسخ دهم، اما در مقابل هيچ پيشنهاد و آلترناتيوي نگرفتم. لطفا آلترناتيو ارائه بدهيد.

بهزاد مقدم گفت...

مطمىنا مي شود اين ديالوگ را ايجاد كرد. وگرنه از ضعف من و شما است. خوشحال مي شوم اين ديالوگ را ايجاد كنيم. من به دليل برنامه هايم اين امكان را ندارم كه هم اكنون بحث را ادامه بدم. فردا جواب آخرين كامنت را پست مي كنم. روزتان خوش.

میمون بی مغز گفت...

در حال حاضر آلترناتیو شما اینست: درستان را با جدیت بخوانید تا بشتر از انکه مسائل علمی، هنری و تکنولوژیک را از دریچه تلویزیون و اخبار و فیلمهای هالیوودی بفهمید ، به تکست بوکهای دانشگاهی مراجعه کنید. به این منوال ادامه دهید تا درکتان از علم و تکنولوژی بیشتر از اینفومرشالهای شرکتهای تجاری شود.

ناشناس گفت...

آهای تویی که این وب لاگ رو می چرخونی، جه مصیبتی داری با این همه ابله که با دستگاه تبلیغاتی امریکاواقعن شستشوی مفزی شدن و فکر می کنن استیو جابز چه نخبه ای بوده.
تازه اینا با سوادامونن که به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارن.
آقایون و خانومای محترم استیو جابز دنبال رویاهای خودش رفته و به هیج یک از شما ها هم هیج لطفی نکرده 4 تا دونه شکلک و کالیگرافی هم دردی از جامعۀ بشری حل نمی کنه. یکمی عمیق تر فکر کنین. اگر این اپل نبود جاش رو سامسونگ یا سونی یا .. می گرفت با یه محصولی بسیار شبیه به این فقط ممکن بود رنگش سفید نبود و این سیب گاز زده رو روش نداشت و گرنه برند اپل از جنبۀ تکنولوژیک مورد خاصی نیست هم ردیف با بقیه محصولات الکترونیک ه تازه گاهی از اون ها هم ناقص تر.
ولی بازاریابی قوی و به اصطلاح برندینگ خلاقانه با 4 تا شعار دهن پر کن و تو خالی که نوجوون ها رو گول می زنه واسه بعضیا این رو به یک بت تبدیل کرده آخه خودتون قضاوت بکنید رفتن و توی صف خوابیدن واسه یک وسیله الکترونیکی بچه گانه نیست به جز 4 تا نوجوون جو زده هیج کی این کار رو نمی کنه. اوونایی که تو ایرانین فکر نکنین الان اوونور آب ملت زندگی شون رو تعطیل کردن و دیوانۀ محصولات اپل شدن . این نصفش تبلیغاته نصف دیگشم همین جیغیلای تازه از تخم سر درآورده ان که قربانی تبلیغات اپل شدن.

At the end of the day this is just a freaking device. Come on guys, you can do better !

ناشناس گفت...

من هم اضافه می کنم که کمی رسانه های دیگری جز فاکس و سی ان ان و ام اس ان بی سی را هم در نظر داشته باشید.
فیلم مستند نگاه کنید. کتاب بخوانید. هر ادعایی را که می شنوید گوگل کنید. اگر این کارها را کردید بعدش احتمالا خودتان به جایی می رسید که نیازی نباشد من و میمون به شما آلترناتیو بدهیم.

بهزاد مقدم گفت...

نه، من فقط از دريچه خاليوود و شركت هاي تجاري نگاه نمي كنم، در عين حال نوع نگاه آن ها را هم درك مي كنم. اتفاقا اين كاري است كه هميشه انجام ميدهم. به مقالات و تكستبوك هاي آكادميك هم سر ميزنم. من هم معتقدم كه دنيا بايد خيلي جلوتر از اين مي بود، ولي افرادي مثل جابز را عامل پيشرفت دنيا مي دانم نه عقب ماندگي آن. ضمنا معتقدم آلترناتيو شما ناقص است. من پيشنهادم اين است:
Playing with concepts, not only focusing on Academic details.

Have a good day.

ناشناس گفت...

میمون جان نگفتی که تا حالا در زندگی میمونی خودت اصلا چیزی ساختی؟
(البته غیر از این وبلاگ زیبا!)

از متن پر از زشتی و نامیدی تو بر میاد که حسابی زدی تو خاکی داداش...
درست که مردم افراط میکنن کلا ولی استیو جابز مدیر لایقی بود و کلی دنیا رو عوض کرد. بعلاوه امریکای خراب شده هر عیبی هم که داشته باشه نباید که در مورد کسی که تازه مرده و به تو ازاری هم نرسونده چرند بنویسی که خوش مرام...

من از ۲۰۰۹ توی اپل کار میکنم یا سگ دو میزنم به عبارتی(انلیست جزء البته) وگاهی از دور میدیدمش والان به خودم فحش میدم که چراباش هیچوقت حرف نزدم ..... اصلا اهل بت درست کردن نیستم و تعصبی هم ندارم.
این مرد از وقتی که فهمید داره مرخص میشه تا مرگش، کلی کار مثبت کرد چند نفر میشناسی که همچین اراده ای داشته باشن؟ من یکی اگه جاش بودم همون اولش بیخیال همه چیز میشدم. اون یکی مثل من و تو بود فقط بیست -سی سال هر روز با پشتکار وحشتناک روی ریز محصولات اپل کار میکرده. هر روز از ۸ صبح تا ۸-۹ شب. هر روز...ماشینش قبل از همه تو پارکینگ بود. این اواخر شیمی درمانی هم میکرد وسر کار میومد!! من ندیدم ولی ظاهراچند بار هم حالش بد شده ولی فرداش دوباره برمیگشته. سر کار همه کف کرده بودن اساسی.... حتما میدونی میمون جان هیچ مدیرعاملی در امریکا اینجوری خودشو سرویس نمکنه. من که روم نمیشد مرخصی برم.
فقط همین پشت کار و روحیه جنگندگیش در مبارزه با سرطان برای من کافیه که بهش احترام بزارم. من به شخصه شرط میبندم هر جای دنیا هر ادمی با نصف هوش استیو، اگه نصف اون زحمت بکشه نتیجه میگیره هزار تا. من از اپل پولدار نشدم وفقط دارم سگ دو میزنم ولی صد برابر دانشگاه چیز یاد گرفتم و از همه مهمتر کلی ایده برای کارهایی که میخوام انجام بدم دارم و اینو مدیون همین اقا هستم. شوما هم خودشو زیاد ناراحت نکن وعوض فلسفه بافی بچسب به زندگانی نگران پول مردم هم نباش جیب خودتو الطفات کن...

همین ،عزت زیاد

سپهر

در ضمن: پتنت های اپل که اسم جابز توشه هیچکدوم خریده نشده و بیشترشون ایدهای خودش بودن و اکثرا نمونه سازی هم شدن وبین اونا کلی اختراع درست و حسابی هم هست. تو هم بیست سال روزی ۱۲ ساعت خودتو سرویس کنی اگه میمون منگلی نباشی، پتنت دار هم میشی عمو جان.

ناشناس گفت...

راستی مخ لس جان,
چند تا از افاضات دیگرت (مرض شناسی زنانه) رو هم خوندم، فهمیدم خیلی در مورد استیو ماخوذ به حیا هم بوده گل پسر... بیشتر خواستی تنوع موضوع ایجاد کنی وگر نه اساسا بیشتر راجع به سوراخهای نامعقول تخصص داری و تکنولوژی رو بیشتر در اوقات بیکاری هوا میکنی. از دوستان خواهشمندم پس از مداقه در سایر اضافات ایشان قلم فرسایی کنن. توصیه میکنم میمون جان با حول وقوت الهی یه اسکورت توپ بزنن روشن شن از فکر سوراخ نامعقول یکم بیان بیرون مشکلات کمتر میشه انشالا.
حیف وقت.

ناشناس گفت...

اخه میمون خانوم منظور از stay hungry stay foolish که این نیست که شما نوشتی بالام جان......
اتفاقا استیو جابز یه جوون فقیر بوده که عرضه داشته و نامید نشده....

Unknown گفت...

اگر چه احساس میکنم خیلی از افرادی که از استیو جابز طرفداری میکنند تحت تاثیر جو خلاقیت اون فرد رو خیلی بیشتر از اون چه هست براورد کردند. اما فکر میکنم استیو جابز رو باید با سی ای او های دیگه آمریکا مقایسه کرد. من فکر میکنم به نسبت خیلی از اونها که صرفا به پول فکر میکنند. این آدم به نسبت اونها ایده پرداز تر بوده. مثلا من نسبت به انیمیشن های پیکسار چنین حسی دارم.

میمون بی مغز گفت...

"اخه میمون خانوم منظور از stay hungry stay foolish که این نیست که شما نوشتی بالام جان."

خوب روشنم کن. اول بگو من چی نوشتم، بعد بگو منظور آقات چی بوده؟

میمون بی مغز گفت...

" فقط بیست -سی سال هر روز با پشتکار وحشتناک روی ریز محصولات اپل کار میکرده."

پشتکار بودن صفت خوبیه. ولی خود آقای جابز به یه دیپلمه که حتی یه زبان برنامه نویس بلد نیست (عین خودش) چقدر می ده؟ اگه خیلی آدم خلاقی باشه و با ذوق اسمش رو می ذاره مک جینیس (مثل خودش ) و ساعتی 17 دلار بهش حقوق می ده. خوب ببینم برای این هشت میلیارد دلار در آورد باید چند ساعت کار کرد ... یه کم بیشتر از بیست سال می شه، نه؟

ناشناس گفت...

من همون ناشناس لینک زیاد گذارم.
یک چیز با مزه در مورد حقوق استیو بگم حالا که بحثشه. این آدم حقوقش به عنوان سی ای او به صورت «نمادین» ماهی یک دلار بود. البته نگران نباشین. اون از گرسنگی در دوره حیاتش رنج نمی برد. اون دستمزدش رو به صورت
stock option
دریافت می کرد. حالا چرا؟ هیجی به این دلیل کوچولوی ساده که در آمریکا مالبات بر حقوق ۳۵ درصده اما مالیات درآمد سرمایه ۱۵ درصد. خلاصه استیو علاوه بر اینکه محترعی بزرگ بود به دادن مالیات هم علاقه عمیقی داشت.

ناشناس گفت...

" ...ساعتی 17 دلار بهش حقوق می ده. خوب ببینم برای این هشت میلیارد دلار در آورد باید چند ساعت کار کرد ... یه کم بیشتر از بیست سال می شه، نه؟"

اگه عمرتو صرف چرند نوشتن بکنی یا فقط تو پیت بگوزی تو وبلاگت اونم با ترمینالوژی سوراخ نا معقول خیلی بیشترطول میکشه عزیز. اخه اینم شد طنز.

ناشناس گفت...

استیو جابز کسی بوده که یک شرکت رو تاسیس کرده و در عرض دو سال این شرکت رو تبدیل به یک شرکت موفق با چهار هزار کارمند کرده.
بعد یه هیئت مدیره این آدم رو از همون شرکت اخراج کرده.
به نظر من این نشون میده که این آدم نه تنها یک نابغه بوده بلکه نه از اون آشغالهایی بوده که هیچ جوره از شرکت نمیشه اخراجشون کرد و نه از اون خایه مالهایی بوده که هیچ وقت اخراج نمیشن.

ناشناس گفت...

جناب دوست عزیز
سلام علیکم
در ابتدا فکر کنم بد نباشد این نکته را یاد آور شوم که مردم دنیا ( نه فقط ایران) این توانایی رو دارند که هر پدیده او رو به سمت ابتذال پیش ببرند این دایره از موسیقی گروهی مثل آناتما شروع می شود تا همین برادی دینی ما استیو جابز پس اینکه مردم چطور فکر می کنند یه مسئله خارج از متن است نسبت به اصل موضوع و نقد جابز
دویم بله در بسیاری از افراد برای نقد از ابزار طنز و هجو ووو استفاده می کنند اما آن طنز و هجو هم بر پایه یک سری مستندات استوار است و دیگر اینکه در تمام متن شما هیچ طنز و شوخی وجود ندارد تماما عصبیت است باز هم توجه شما را به این مسئله جلب می کنم که فحاشی عده از افراد را نمی توان به پای همه نوشت که این رفتار ما ریشه های اجتماعی تاریخی دارد کما اینکه خود شما هم قطعا از این مسئله مستثنا نیستید و در جای دیگر شما هم ایم روند را طی کرده اید
سویم : اگر بخواهم بی پرده صحبت کنم به نظر من شما بیش از حد به دنیای پیرامونتان خوشبینید اول اینکه من حرفی از رهبر نزدم و اگر فکر می کنید می توانیید برای دنیا رهبریتی به جز وضعیت موجود انتخاب کنید بسیار کودکانه است من از کلمه الگو استفاده کردم
چهارم : در کلام شما بارها از این عبارت استفاده شده که کمپانی اپل اکثریت ایده هایش را از کمپانی های کوچکتر کپی برداری کرده است برای این ادعا هیچ سندی ارائه نکرده اید شما بر طبق غریز بدگمانیتان به شرکت های بزرگ نمی توانید چنین ادعایی بکنید من نه حرف شما را تایید می کنم نه رد اما اگر مورد مستدلی برای ارائه دارید خوشحال خواهم شد ارائه کنید
در آخر اینکه خوشبختانه یا متاسفانه من از هیج یک از ابزار جناب جابز تا به حال استفاده نکرده ام

میمون بی مغز گفت...

"کمپانی اپل اکثریت ایده هایش را از کمپانی های کوچکتر کپی برداری کرده است برای این ادعا هیچ سندی ارائه نکرده ای"

خوب اگه تاریخچه اپل رو می خوندید این رو به وضوح می دیدید و من الان باید یه کتاب اینجا مدرک بیارم ولی پند تا از بزرگترین نوع آوری های اپل رو اینجا می نویسم و اینکه ریشه اصلی شون کجا بوده. این خودش یه مقاله می شه اگه بخوام برای هر کدوم مرجع بدم ولی اگه شما هر جا بگردی صحتش رو پیدا خواهید کرد:

1) معروفه که اپل کامپیوتر خانگی را ساخته: قبل از اپل اچ-پی که وزنیاک براش کار می کرده و آی بی ام کامپیورهای شخصی رو ارائه داده بودند. اپل یک بسته بندی جدید ارائه داد و کابلهای موجود رو هم داخل جعبه گذاشت. ایده اصلی کامپیوتر شخصی و همه خاله بازی ها تکنولوژیکی مثل ایمیل و وبپرسه زدن در فضای هایپر تکست و حتی استفاده از ماوس متعلق به دوگلاس انگلبارت بوده.

2) رابطه کاربری گرافیکی و استفاده از ماوس که خیلی ها مبدعش رو جابز می دونن قبل از اون در دانشگاه استانفورد درست شده بوده و دستگاههای کامپیوترهای شخصی زیراکس ازش استفاده می کردند. مراجعه کنید به دستگاه زیراکس آلتو و زیراکس پارک. البته کالیگرافی فونت در کامپیوتر و تایپوگرافیک بودن آن تنها چیزی که فقط و فقط مخترعش خود جابزه و دلیلش هم اینه که ایشون فقط یک کورس دانشگاهی رو موفق به تموم کردن شدند اون هم خطاطی بوده.

3) کمپانی پیکسار قبل از جابز بخش تکنیکی کمپانی لوکاس فیلم بود. شخصیت تکنیکالی که تکنولوژی پیکسار رو به شکل امروزیش اش در آورد اد کتمال از موسسه تکنولوژی نیویورک بود. جابز مدیریت مالی-بازاریابی رو به عهده داشت.

4) اولین دستگاه پرتابل پخش موسیقی توسط کین کریمر درست شد. اپل در صدد استفاده از این طرح بر اومد ولی چون ثبت شده بود مجبور شد که او را به عنوان مشاور استخدام کند تا از طرح او استافده کند. با اینحال اولین دستگاه پخش موسیقی تجاری (به قول ما بی سوادها ام-پی-تری پلیر) اودیو های وی بود. حتی اون چرخ وسط آیپاد به شکل مربعی در اودیو های وی بود. حتی اپل دومین و سومین پلیر رو هم نساخت. در این زمینه بر خلاف تصور همه اپل خیلی عقب بود.

5) ایده لپ تاپ یا کامپیوتر پورتبل اولین بار توسط آلن کی در زیراکس ارائه شد و اولین دستگاه در آی بی ام ساخته شد. اپل حق انحصاری اون رو بعداً خرید و استفاده کرد.

6) اولین اسمارت فون آی-فون نبود، آی بی ام اولین اسمارت فون رو با قابلیت چک کردن ایمیل، تقویم، ادرس بوک و حتی چند بازی کوچک ارائه کرد.

7) تبلت که خیلی قدیمی تر از آی-پد بود. از پاکت پی سی ها گرفته تا تبلت های ماکروسافت همه ایده های آی-پد توشون قبلاً ارائه شده بودند.

دیگه واقعاً انگشتام ورم کرد اینقدر زیر این پست لعنتی کامنت نوشتم. اگه برای هر کدوم مشکل مرجع پیدا کردی (اول مثل همه ما ایرانی ها توی ویکی بگرد) اگه پیدا نکردی بنویس تا نشونت بدم.

ناشناس گفت...

خدمت آن دوستی که سند خواسنه:
http://www.appleinsider.com/articles/10/01/23/inside_the_multitouch_fingerworks_tech_in_apples_tablet.html&page=2
داستان تکنولوژی multi-touch screens را تعریف می کند که چگونه اپل با خریدن کمپانی FingerWorks در سال ۲۰۰۵ و استخدام پژوهشگران این شرکت که آدم های بسبار مطرحی در این زمینه بودند و دادن امکانات کافی به آنها توانست آنرا بر روی آیفون اراپه دهد. یک سری تایم لاین جالب دارد که تحول و نکامل این تکنولوژی را در کمپانی های مختلف نشان می دهد. جالب است بدانید اپل قبل از خرید FigerWorks تنها روی چرخ آیپاد کار کرده بود.

ناشناس گفت...

و یک چیز دیگر:
I ask google before asking dumb questions.

ناشناس گفت...

من همون ناشناس زیاد لینک گذارم. جالبه که من هر چی لینک می گذارم و سند و مدرک اراپه می دم که مثلا این بابا مالیات رو می پیچونده یا سر بهترین رفیقش رو کلاه گذاشته یا احتراعاتش از این جنسه یا پولدار شدن ربطی به هوش نداره یا بازار آزاد اینی نیست که شما میگین، کسی نمیاد با من یا میمون سر اینکه این ادعاها درستند یا غلط بحث کنه یا این که سندم معتربه یا نه. فقط میان تکرار می کنن استیو خدا بود. میمون بی تربیت. سندت کو؟

میمون بی مغز گفت...

ناشناس عزیز،

بحث منطقی و دنبال کردن روند اون بدون حاشیه رفتن برای ما ایرانی ها خیلی سخته. منطقمون رو اصول تفکر علی ابن ابیطالب و خدای تبارک و تعالی و حداد عادل فرم دادن دیگه. حالا بحث هایی که اینجا شد باز خوبه. باید بری کامنت های زیر پست بالاترین بخونی.
http://balatarin.com/permlink/2011/10/7/2750878

من در فکرم که سئوال جوابهای این پست رو کنار هم بذارم و یک متن کمیک درباره روش بحث منطقی به سبک ایرانی بنویسم. البته اشکالش اینه که احتمالا نود و نه درصد خواننده ها نمی فهمن کجای قضیه کمدیه.

ناشناس گفت...

هاها. میمون جان من نمی دونستم گیس و گیس کشی هست تو بالاترین. والا حتما از خجالت دوستان در حمایت از ته مونده عقل بشری در میومدم. الان تازه خوندم نظرهای اونچا رو.
حالا همه کامنت ها هیچی. این چیه:
«استیو جابز مخترع لامپ لیزر فرا بنفش هست»؟؟
من فقط موندم چه فرایندی اتفاق افتاده تو کله این آدم که همچین توهمی رو با اعتماد به نفس اعلام میکنه. تو تبلیغات اپل هم که همچین چیزی نیست. اینو از کجاش در آورده؟
«شما اگه از یه دکتر بپرسید جراحی روده رو با چه لیزری انجام میدن حتما به شما خواهد گفت که با لیزر بنفش جابز !!!»
آقا من مردم از خنده. شاید هم به قول آمریکایی ها داره
troll
می کنه. آقا چه فدر خندیدیم آخر هفته ای.

ناشناس گفت...

میمون خانوم نگفتی خودت تا حالا چی ساختی؟

میمون بی مغز گفت...

"میمون خانوم نگفتی خودت تا حالا چی ساختی؟ "

رسم نیست به لیچار جواب داد. ولی این بار به طور استثنا:

تو خوب می دونی که من زن نیستم. طرز بکار بردن اصطلاح خانوم اینجا و چند جای قبل برای تحقیر کردن منه. توی ذهن مریض تو زن بودن تحقیره و خانوم رو به عنوال لیچار استفاده می کنی. به نظر من این توهین نیست. بیشتر نشون دهنده شخصیت شماست. در روانشناسی این دو دسته نشانه، تحقیر فرد مقابل با لیچار گویی و تمسخر فرد با زنانه خوندن خصوصیاتش در سوسیوپاتهایی دیده می شه که دچار جندر کانفیوژن (توهم شخصیت جنسی) هستند که حاصل سوءاستفاده جنسی در کودکیشونه. در اینترنت این شکل از اختلال خیلی بارز دیده می شه چون افراد بدون مهار اجتماعی بخاطر ناشناس بودن در اینترنت می تونن حرفهاشون رو به راحتی بودن دیدن نتایجش بزنن. خوشحالم که لیچار گوهای بی سواد کلمه مرجع رو اینجا یاد گرفتند. اگه مرجع می خوایید مرجع این حرفهام هم کتاب:
Criminal Profiling. 11th ed. chapter 18 by B.E. Turvey

و اما درباره اختراع. نه عزیز من شغل شرافتمدانه دیگه ای دارم که هرچند در رابطه مستقیم با تحقیقات علمیه، ربطی به اختراع کردن چیزی نداره. البته من خیلی شرمسار و شرمنده هستم بخاطر اینکه اختراعی نکردم. اتفاقاً رییسم هم هر روز در اتاقم رو می زنه همین سئوال رو می پرسه که امروز چند تا اختراع کردی من می گم شرمنده تم هیچی. و از کلاس پنجم دبستان که همه همکلاسی هام هی می پرسیدند اختراعتون چیه من برعکس همه بچه ها چیزی نداشتم. بخاطر همین من همین جا از تو و استیو جابز عذر می خوام و اشتباه کردم که به حرفی درباره مخترعین بزرگی مثل تو جابز زدم.

ناشناس گفت...

بگذریم که نظر من در مورد جابز چیست،
اما با خوندن مباحث مطرح شده در کامنت‌ها می‌تونم نظرم در مورد ایرانی‌ها رو بدم!

ناشناس گفت...

من از نوشتهات برداشتم اینه که زن هستی نمیدونستم از زن بودن ناراحت میشی... ذهن مریض رو اتفاقا تو داری با اراجیفی تو وبلاگت می نویسی من فقط ۴-۵ تا از مقاله های دیگه وبلاگ رو خوندم و واقعا از شدت خرابی مغزت متاسف شدم. عصبانیت و ناراحتی توی نوشته هات موج میزنه و شوخی های جنسی منحرفی توشون هست که ادمو سالم اصلا بهشون فکر نمیکنه. اگه دوستان نوشتهاتو بخونن اصلا دیگه بات بحث نمیکنن. فکر کنم خیلی زیر فشاری. همین اقا که مرد وضع مالیش از من و تو صد برابر بد تر بوده ولی به جای مزخرف نوشتن رفته کار کرده. حالا اکه عرضه داری تو هم همین کارو بکن حتما موفق میشی حرفات رو هم مردم بهتر می‍‍پذیرن. عفت کلام هم چیز خوبیه تو نوشتهات رعایت کنی.

میمون بی مغز گفت...

دوباره نگاهی به کامنت ها انداختم و برخلاف تصورم بعد از این همه بحث به خیلی از چیزهایی که دلم می خواست همه از اپل و جابز بدونن، هیچ اشاره ای نشده و مثل همه بحث های عمومی جوامع ایرانی اکثر انرژی صرف بدهیات یا دفاع در برار فحاشی و لیچار گویی و سفسطه شده.

در نهایت به نظر می رسه کسی نظری اینجا نمی گذاره ولی برای کامل تر شدن بحث می خوام به نظرات دو نفر اشاره کنم:

تعریف و تمجید کردن از استیو جابز و اپل بدون شنیدن نظرات ریچارد استالمن نهایت بی خردی. حتی اگه طرفدار پر و پا قرص استیو جابز هستید، یکی از سخنرانی های استالمن رو بر علیه جابز گوش کنید.
آدرس سایت شخصی اش:

http://www.stallman.org/archives/2011-jul-oct.html#19_August_2011_(Apple_Sued_Over_Surveillance)

واکنشش به مرگ جابز:

http://latimesblogs.latimes.com/technology/2011/10/steve-jobs-stallman-dissenting-view.html

یک نفر دیگه که اپل رو عامل برده داری و سخره کشیدن کودک های چینی در کارخانه های وابسته چینی می دونه مایک دیزیه
سخنرانی و کمپین مفصلی داره. این یک گزارش کوتاه از عقایدش:

http://www.theage.com.au/technology/technology-news/the-dark-side-of-apple-one-mans-monologue-of-misery-20110930-1l0hg.html

پیمان ابراهیمی گفت...

وبلاگ شما از طریق یکی از دوستان به من رسید.
سوای همه اتفاقات و کلمات نا خوشایندی که خوندم (و تا انتها هم خوندم) فقط یک نکته است که دوست دارم بنویسم.
از این به بعد وبلاگ شما رو با دقت و احترام فراوان و علیرغم لحن جوانانه و گزنده اش دنبال خواهم کرد.
به کار خوب و دقیقتون ادامه بدین.

میمون بی مغز گفت...

قربون شما آقا پیمان.هر چند که نفهمیدم منظورت از کلمات ناخوشایند چیه. این دفعه که هیچ، ولی امیدوارم هیچوقت دیگه مجبور نشی کارهای که برات ناخوشاینده بکنی.

آرین گفت...

میمون بی مغز (نام مستعار) شرمم میاد به این نام صدات کنم پس با اجازت صدات میکنم عالم نه دکتر و مهندس و ... که این روزا کیلویی شده. من به نوبه ی خودم سر تعظیم برات فرود می آورم و از طرف این گوسفندان کوته فکر دوست دار جابز کلاش هم از تو عذرخواهی میکنم. همین که با این مقالت منو روشن کردی ازت سپاسگزارم.من این جماعت مغز نخودی را به گورخری در دهان کروگدیل تشبیه میکنم. با سپاس /.

ناشناس گفت...

آخ آخ بمیرم چی میکشی میمون جان
شانس آوردی دم دست نیستی والا به خاطر توهین به مقدسات و مقام شامخ حضرت جابز رو درخت سیب دارت میزدن که دیگه از این جنایت ها مرتکب نشی
گذشته از شوخی واقعا من موندم که این جماعت واقعا نمیفهمن یا نمیخوان بفهمن


بنویس داداش بنویس که خیلی کارت درسته

ناشناس گفت...

"بیل هیولت" سالها قبل به مدت 20 دقیقه تلفنی با یک نوجوان 12 ساله ناشناس به نام "استیو جابز" درباره الکترونیک حرف زده بود.

در این مکالمه تلفنی، جابز به بیل هیولت گفت: "سلام. من استیو جابز هستم. 12 سال سن دارم و در دبیرستان درس می خوانم. می خواهم یک فرکانس شمار بسازم، می خواستم بدانم شما قطعات اضافی ندارید که در اختیار من بگذارید؟"بیل هیولت، مدیر HP قطعات مورد نیاز را در اختیار جابز قرار داد و در تابستان او را برای کار در خط مونتاژ شرکتش استخدام کرد.

پیمان ابراهیمی گفت...

دوست عزیز آقای «نا» از خانواده بزرگ و مشهور «شناس».
نوشته شما درباره تماس استیو خردسال ولی نابغه با بیل هیولت سرمایه دار مهربان رو خوندم و به قدری هیجانزده شدم که آنرا جستجو کردم (گوگل کردم به کلام دیگه) و این خبر را تا صفحه سوم فقط در وبلاگها دیدم و لذا مهر اعتبار رو از روی این مطلب انتقالی شما بر می دارم.
با تشکر
پیمان

پیمان ابراهیمی گفت...

دوست ناشناس عزیز
فراموش کردم بنویسم انتشار این داستان مضحک در فوریه سال 2001 و ظاهرا از روی یک سخنرانی جابز در اینترنت منتشر شده (خودتون آزمایش کنید تازه اسم استیو ووز هم هست و سنش هم 13 نوشته شده) دوست دارم مجددا توصیه کنم که این تاریخ رو با سال مرگ ویلیام هیولت (ژانویه 2001) مقایسه کنید. نتایج معرکه اند!!!

ناشناس گفت...

Nazaree motevafet, jaleb bood 

Siavash گفت...

من بايد اعتراف كنم كه يكي از كساني هستم كه مثل كامپيوترهاي با هارد بالا و رم پايين دلم سياه شده و خيلي عذر مي‌خوام بابت اين قضيه.
همون‌طور كه خيليا به راحتي حدس زدن من كمونيست هستم و سوسياليست (كه لابد خيلي بده) هستم و احمدي‌نژاد و جمهوري اسلامي و اينها مي‌باشم. تازه پولم ندارم كه محصولات اپل رو بخرم در حالي كه به شدت عقده داشتنشون رو دارم چون مفيدن و ميشه باهاشون «كار علمي» كرد و باريك و تاچن.
تازه «در اينكه استيو جابز آدم بزرگي بوده شكي نيست» و در اينكه جنساشو خيلي خوب به مردم مي‌نداخته هم شكي نيست و من مي‌خوام عكس گواهينامم رو براي مدتي تغيير بدم به عكس استيو جابز و اين كار رو قبلا هم در مورد آدم‌هايي كه در برزگيشون شكي نبوده انجام دادم كه در نتيجه جوگير نيستم.
تازه در آمريكا اغلب مردم فقير از بي‌اختراعي هستش كه فقيرن و خاك بر سرشون كه نتونستن يه اختراع بكنن از جمله خود من كه اصلا در ايران هستم و اينجا هم نتونستم يه اختراع بكنم چه برسه به آمريكا كه حتما اختراعاش سخت ترن كه پولداراش پولدارترن.
دوستي در كامنت‌ها گفتن كه پسرا شيرن مث شمشيرن دخترا بادكنكن دس بزني مي‌تركن كه اين دلالت بر مقام رفيع استيو جابز داره و متأسفانه من نفهم نمي‌فهمم.


آقا دمت گرم :)

ناشناس گفت...

اینهم یک لینک برای یقه درانان محترم:

گزارش‌های محرمانهFBI: استیو جابز استاد قلب واقعیت بود
۲۱ بهمن ۱۳۹۰ خودنویس

اندازه حروف

image

با انتشار گزارش‌ FBI، معلوم شده که این سازمان سال‌های سال بنیان‌گذار خلاق شرکت اپل را زیر نظر داشته است. در این گزارش‌ها که اخیرا بر اساس قانون «آزادی اطلاعات» بیرون آمده، استیو جابز در دوران جوانی مصرف کننده مواد مخدر بوده و همچنین توانایی غالب کردن فکر خودش را به جای واقعیت داشته است.

در این گزارش که به تازگی منتشر شده به مسائل مختلف زندگی استیو جابز اشاره شده است. روزنامه یو‌اس ‌تودی می‌نویسد که تحقیقات اف‌بی‌آی برای شناخت بهتر استیو جابز که ممکن بود از سوی جورج بوش در ۱۹۹۱ به مقامی منصوب شود و همچنین به دنبال تهدید بمب‌گذاری در شرکت اپل انجام گرفته بود. برای تشکیل پرونده‌ای در مورد استیو جابز با گروهی از کسانی که او را می‌شناخته‌اند گفتگو شده بود. سایت مجله آتلانتیک هم بر اساس گزارش اف‌بی‌آی می‌نویسد که جابز دانش آموز خوبی نبوده است.

چند نکته بارز گزارش:

- قلب واقعیت: استیو جابز برای رسیدن به هدفش واقعیت را به شکلی که می‌خواست تغییر می‌داد که باعث شد عده‌ای در صداقتش شک کنند.

- مواد مخدر: جابز در دوران جوانی و تحصیل، داروهای روان‌گردان از جمله «ماری جوانا»، «حشیش» و «ال اس دی» مصرف می‌کرده است.

- عدم حمایت از فرزند و مادر فرزندش: استیو جابز تا مدت‌ها حاضر نبود بپذیرد از «کریس ان برنان» صاحب دختری شده و تا سال‌ها از آنان حمایت نمی‌کرد.
http://www.khodnevis.org/persian/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%85%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D8%A7/16645-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87fbi-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%B2-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%D9%82%D9%84%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%AF.html

ناشناس گفت...

اینهم یک لینک برای یقه درانان محترم:

گزارش‌های محرمانهFBI: استیو جابز استاد قلب واقعیت بود
۲۱ بهمن ۱۳۹۰ خودنویس

اندازه حروف

image

با انتشار گزارش‌ FBI، معلوم شده که این سازمان سال‌های سال بنیان‌گذار خلاق شرکت اپل را زیر نظر داشته است. در این گزارش‌ها که اخیرا بر اساس قانون «آزادی اطلاعات» بیرون آمده، استیو جابز در دوران جوانی مصرف کننده مواد مخدر بوده و همچنین توانایی غالب کردن فکر خودش را به جای واقعیت داشته است.

در این گزارش که به تازگی منتشر شده به مسائل مختلف زندگی استیو جابز اشاره شده است. روزنامه یو‌اس ‌تودی می‌نویسد که تحقیقات اف‌بی‌آی برای شناخت بهتر استیو جابز که ممکن بود از سوی جورج بوش در ۱۹۹۱ به مقامی منصوب شود و همچنین به دنبال تهدید بمب‌گذاری در شرکت اپل انجام گرفته بود. برای تشکیل پرونده‌ای در مورد استیو جابز با گروهی از کسانی که او را می‌شناخته‌اند گفتگو شده بود. سایت مجله آتلانتیک هم بر اساس گزارش اف‌بی‌آی می‌نویسد که جابز دانش آموز خوبی نبوده است.

چند نکته بارز گزارش:

- قلب واقعیت: استیو جابز برای رسیدن به هدفش واقعیت را به شکلی که می‌خواست تغییر می‌داد که باعث شد عده‌ای در صداقتش شک کنند.

- مواد مخدر: جابز در دوران جوانی و تحصیل، داروهای روان‌گردان از جمله «ماری جوانا»، «حشیش» و «ال اس دی» مصرف می‌کرده است.

- عدم حمایت از فرزند و مادر فرزندش: استیو جابز تا مدت‌ها حاضر نبود بپذیرد از «کریس ان برنان» صاحب دختری شده و تا سال‌ها از آنان حمایت نمی‌کرد.
http://www.khodnevis.org/persian/%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%85%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D8%A7/16645-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87fbi-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%B2-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%D9%82%D9%84%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%AF.html

armin گفت...

سر یه جنازه خشتک همو کندین !البته میمون نه!

armin گفت...

سر یه جنازه خشتک همو کندین !البته میمون نه!

armin گفت...

سر یه جنازه خشتک همو کندین !البته میمون نه!

armin گفت...

سر یه جنازه خشتک همو کندین !البته میمون نه!

میتینگ انلاین گفت...

دوست عزیز نمیشه به پشتکار کسی پشت کرد. همیشه کارهای بزرگ از جاهای کوچیک و دست های خالی شروع شده.
ضمنا دریانی ها نیز موجودات خاصی هستند. این ها یک طایفه اند که در روستایشان استعدادی جز سوپرمارکت دار شدن پیدا نشده است. ضمنا با دست خالی و سواد کم، و با شروع از پادو مغازه بودن به اینجا رسیده اند.
البته دریانی بزرگ را می گویم. و در تولیداتی دخالت کرده اند که صد در صد سود باشد. به طور مثال از ادویه شروع کردند. نمی دانم وقتی این مثال را می زدید می دانستید جابز و دریانی در شروع به کار این قدر نزدیک هستند یا خیر. هیچ کدامشان از قبر پدرشان پولدار نشدند. خیالتان راحت.
کسی که عرزه اش را دارد، باید داشته باشد. چرا که نه؟

ناشناس گفت...

منظورت واقعا ارز كه نبوده جناب سيمرغ؟

برژوا

ناشناس گفت...

شما كه سيمرغ آزادي ايران زمين شدي چرا يكاري نكردي اسمت برازنده ات باشه؟

برژوا

ناشناس گفت...

اي كاش اينايي كه متن و ادبيات ميموني به مزاقشون خوش نمياد بزنن يه كانال ديگه مثل اين ميمونه يكي به اينا داره تجاوز ميكنه ولي اينا با اينكه دارن شلوغش ميكنن لذت هم ميبرن ولي واسه اينكه تو جامعه سطحي خودشون مقبول باشن فقط زخماشونو نشون ميدن نه چشماي خمار شدشونو

برژوا