آدرس میمون بی مغز

brainless.monkey@gmail.com

چهارشنبه، اسفند ۱۱

مینی محشر علمی-تخیلی ده دقیقه ای

کاشکی بعد از مرگ می تونستیم هنوز ده دقیقه ببینیم  و بشنویم و بفهمیم، که بعد از مرگ چیزی نیست. آخرتی نیست. بهشتی نیست. جهنمی نیست. فرشته و جن و شیطان وجود نداره. خدای تبارک و تعالی و ارواح مومنین و حوری هم در کار نیست. هنوز نمی دونم چطوری می شه مشکلات فنی رو حل کرد تا این ده دقیقه امکان پذیر بشه. ولی به شدت دلم می خواد اونهایی که زندگی ما و خودشون رو با اعتقاد به این مهملات تباه کردند حتی برای ده دقیقه هم که شده به حماقتشون پی می بردند. ولی احتمالاً در طول همون ده دقیقه هم پیغمبرهایی می آمدند که نوید بهشت و جهنم و حوری بعد از دنیای ده دقیقه ای رو بدند. باز هم همون احمق ها به اون پیغمبرها ایمان می آوردند و به جون خلق می افتادند. و توی اون ده دقیقه حتی فرصت کافی نیست که متنی مثل این بنویسم و آرزوی یک مینی-محشر عملی-تخیلی ده دقیقه ای بکنم.

۱۱ نظر:

athurvan گفت...

اصلا کل زندگیمون همون ده دقیقه است که یک مشت شارلاتان برای خراب کردنش داستان درست کردن

نیما گفت...

این تسلسل به زنجیر سوم چهارم که برسه، کوانتوم زمان شکسته می شه! فکر کن!

ناشناس گفت...

عالى بود مرسى

ناشناس گفت...

عالى بودمرسى

رستان گفت...

اون كسايي كه زندگي ما و خودشونو تباه كردن،ازين ده دقيقه ها زياد داشتن واسه فكر كردن.
يادمه چندوقت پيش با يكي از همكلاسي هاي به شدت مذهبيم داشتم حرف ميزدم كه حرف به دلايل زلزله كشيد.ايشون گفتن علت زلزله زنا هست!!!!
چند وقت بعدش درمورد احتمال جنگ ايران و امريكا حرف ميزديم.گفتن ايران از نظر تجهيزات نظامي از امريكا عقب تره اما تو جنگ نياز به امداد غيبي هست كه ما ايرانيا داريم و اونا ندارن و اين باعث خوشحاليه!!!!!
حالا به نظر تو تو اون ده دقيقه ميني محشر علمي تخيلي تو،اين ميخواد به چي فكر كنه؟اگه منم ميگم پيش خودش فكر ميكنه كه چه خوب ميشد اگه ميتونست گوشيشو دربياره و با صداي بلند مث هميشه اون نوحه قشنگشو كه توش نوحه خون صداي عرعر درمياره رو گوش بده

ناشناس گفت...

وقتی آدم می میره -مثلا قلب از کار می افته- هنوز رشته های اعصاب برقرارند. سیستمهای شنوایی و بینایی هنوز کار مکانیکال/الکتریکال و اپتیکال/الکتریکال رو شون را انجام می دن. مفز تا وقتی از بی هوایی بمیره حتی تا 20 یا 30 دقیقه کار میکنه. سنسورها کار میکنن، اعصاب پیام ها رو میرسونن و مغز هنوز تحلیل می کنه، می فهمه و ... شاید می ترسه. (مگر اینکه مرگ مغزی باشه)
عضلات البته فرمانبرداری نمی کنند پس واکنشی نمی توان نشان داد.
شما اطراف رو می بینید، هشیار هستید، حرفها یا گریه ها رو می شنوید و گرچه با تمام وجود می خواهید، ولی نمی توانید واکنشی نشان دهید تا کم کم مغز هم بمیرد.
پس اون کاشکی که می خواستی، تحقیقن وجود داره، فقط ممکنه که اون خاصیتی که دلت خواسته بود رو بهت نده.

میمون بی مغز گفت...

دوست عزیز ناشناس
چند تا از نکاتی که گفتی درست هستند. نورونهای مغز به محض اینکه قلب از کار افتاد نمی میرن ولی اولاً معلوم نیست که در عدم حضور تعادل فشار بین خون و مایع بین سلولی قادر باشند جریان الکتریکی رو به صورت طببعی هدایت کنند. دوماً اینکه در شرایط با افت فشار خون سطح هوشیاری افت می کنه. این به این معنی نیست که ما می تونیم ببینیم و بشنویم فقط نمی تونیم حرکت کنیم. به این معنیه که درک هوشیار یا conscientious experience دیگه وجود نداره. در بعضی موارد که آدمها رو ماساژ قلبی دادند، همون گردش خود کم باعث شده که چیزهایی رو که اکثراً تجربه های بی ربطی مثل تونل نور یا صداهای نامفهوم بوده بعد از نجات یافتن به یاد بیارن. البته همینطور که حدس ممکنه بزنی برای همه اینها تحقیق خیلی محکمی وجود نداره. اکثر چیزهایی که تعریف می شه گزارش های معتبر نیستند وحرفهای خاله زنکی و شایعاتی هستند که مردم سر هم می کنند. فقط چند تا گزارش معتبر توی زورنالهای معتبر هست.

ناشناس گفت...

عکس "مدهای مبارزاتی" تون رو آپگرید بفرمایید. جدی عرض کردم.

میمون بی مغز گفت...

آپ گرید به چی عزیز؟ آخه تغییری در مدل مبارزه اتفاق نیافتاده که احتیاج به مد جدید داشته باشه.

ناشناس گفت...

منظور عکس احمدی نژاد بود که الان هیچ کاره ا ست و تو شرت آقا قایم شده.
"به پایان سلام کن دیکتاتور" اینجا "دیکتاتور" به خامنه ای اشاره داره.

ناشناس گفت...

طبیعیه که شما، من و همه اونایی که سرشون از تو فلانشون در میاد با اسلام مشکل داشته باشیم، ولی قضیه بهشت و جهنم رو با اسلام قاطی نکنید. اسلام یک مکتب بشریه که توسط محمد و عده ای شاعران عرب با تلخیص هایی از کتاب «عهد عتیق» و جهت حکومت داری وحشیان ابداع شده. قضیه بهشت و جهنم مربوط به ایمان، دین، خداوند و انسانهای نیکوکاره و شریره و اسلام بی ربطتترین موضوع به این مسئله هستش.